Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Wie kan mijn droom verklaren?

Cardboard
14 jaar geleden

Vannacht had ik drie dromen;

in de eerste droom zat ik achter de computer een mailtje te typen naar mijn beste vriendin met slecht nieuws. 5 minuten later was ze ineens heel verdrietig aan mijn deur met haar tante die zich voorstelde. Ineens kwamen er allemaal vriendinnen van mijn zus bij die kwamen voor de verjaardag van mijn zus (mijn zus is pas in april jarig) En in de tuin (niet onze tuin maar een veel ruimere tuin met mooie planten en een partytent.) vond ik het feestje gezellig en ging ik onder de tafel liggen maar ik voelde me wel gewoon tevreden. Toen sloot ik mijn ogen en begon droom 2...

Daar had ik mijn haren ineens een stuk langer dan normaal en rood geverfd. Terwijl ik in het echte leven blij ben met mijn echte haarkleur zeg maar. En ik ging door een gezellig oud dorpje heen met een groep mensen die mijn vrienden waren maar die ik stuk voor stuk allemaal nog nooit had gezien. Daar gingen we in een cafetje koffie drinken. En hadden we het naar ons zin ook al zei ik niets.

In mijn laatste droom die daarop volgde woonde ik in ouderwets kasteel en had ik ook zo'n jurk aan uit de middeleeuwen, maar dan echt uit die ridder tijd. Ik zocht in een toch moderne keuken naar cornflakes maar kon alleen maar pannen met rijst vinden. En er kwam steeds meer pannen bij! Toen gaf ik het zoeken op en liep ik naar de eetkamer waar een grote houten tafel stond waar de moeder van mijn ex vriend vroeg waar mijn ex was. Eerst wist ik het niet maar ik herinnerde me ineens dat mijn ex ridder was en op een missie was en mij had verzekerd dat hij voor mij terug zou komen? Hij zou niet lang weg blijven etc. Ik liep toen door en kwam in een donkere gang die verlicht was met kaarsen die de gang bizar mooi verlichtte. Ik liep er doorheen en kwam allemaal mensen in rode gewaden tegen waarvan ik het gezicht niet kon zien. Aan het eind van de gang kwam ik bij een enorme grote houten deur die ik eerst met geen mogelijkheid open kreeg, hij zat op slot, uiteindelijk kreeg ik hem wel open door heel hard te duwen en werd ik wakker..

Ik heb de afgelopen tijd geen films gekeken waar ik iets uit zou kunnen hebben opgestoken dus vind het heel raar! Weet iemand wat het zou kunnen betekenen?

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024