Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Mensen in de klas die superhard praten onder een toets.

Uiterlijk-Is-Oppervlakkig!!-Kijk-Naar-Binnen!
14 jaar geleden

Ik droomde dat ik in een klaslokaal zat en een toets moest maken met veel luidruchtige mensen om me heen. Ze zaten letterlijk schreeuwend met elkaar te praten en hierdoor kon ik me niet concentreren. Het rare is dat zij ondanks dat ze niet oplette en praatte, toch gewoon een hoog punt haalde.
Ik ging daarom na een ander klaslokaal en oppeens, uit het niks, zaten ze daar ook, weer kon ik me niet concentreren.
Erna wilde ik ontsnappen, maar omdat de leraar me goed in de gaten hield ging dit niet, hy had liever dat ik de toets onder de luidruchitge klasgenoten hield, omdat ik er helemaal emotioneel van werd nam hy me toch mee naar een andere groter lokaal (leek een beetje op een gymzaal).
Dit lokaal (zaal) was ontzettend groot en leeg. Het rare was dat dit lokaal niet met muren was omringd, maar met stoelen een muur was gebouwd (omgedraaide stoelen en rechte)
de stoelen kwamen niet helemaal tot het plafond en er bleef dus nog een stuk open. Hierdoor kon ik de klasgenoten nog steeds luidruchtig horen schreeuwen.
Het enigste verschil was dat ik ze nu niet zag wat een klein beetje aan meer concentratie hielp maar nog steeds, kon horen schreeuwen. Ik legde aan de leraar uit dat het geen zin had om me ergens te zetten waar ik ze niet kon zien zolang ik ze nog hoorde schreeuwen. Maar de leraar zei dat ik het toch moest blyven proberen en dat ik niet mocht ontsnappen na een lokaal waar ik alleen privacy had en waar volledige stilte was zoals ik eerder van plan was te vluchtten.

Wat betekent dit? Ik kan hem zelf enigzins intrepeteren dat, de toets staat voor een les die ik in het leven te leren heb, de schreeuwerige overheersende klasgenoten staan denk ik voor mensen (de buitenwereld) waar ik me extreem veel van aantrek, wat ze van mij denken en daardoor extreem onzeker ben. Maybe zegt deze droom dat ik me door wat zij van me vinden me niet op myn levenslessen kan focussen of misschiens is dit myn levensles wel, dat ik me niks moet aantrekken van wat anderen van me vinden.

Het enigste wat ik niet snap is: Waarom mocht ik die toets in dat grote lege lokaal maken met een halve muur gebouwd van stoelen, en waarom hoorde ik de klasgenoten daar nog steeds?Enn waarom mocht ik niet naar een stil leeg lokaal, terwijl die er genoeg waren? Wat kan ik hieruit opmaken?

(PS: De leraar in myn droom, is vroeger op de basisschool echt mijn leraar geweest, (hij is toen ik een paar klassen verder zat,. destijds overleden). Zeker nu 12jaar geleden. En ik heb al 7 keer!!! gedroomd dat hy steeds mijn leraar in myn droom is, Ook steeds dat ik een toets moet maken en hy dan de leraar is.
(Alleen in eerdere dromen, als ik me niet op de toets kon concentreren oordeelde hy of werd kwaad, en hoe vaker ik droom hoe meer hy begrip hy toont) .

Excuse Moi voor dit superlange verhaal. Haha! Greetz!

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024