Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

vliegende driehoeken

Martijn
14 jaar geleden

Hey

Ik heb een wederkerende droom altijd. Het gaat over dat ik precies in een donker universum zweef en dat ik kijk
naar zwevende driehoeken in 3D. En hier rond zweven ook allerlei figuren rond (zoals vierkanten, ...)
Maar alleen de driehoeken komen op mij af, en hierna word ik altijd wakker !

Kan iemand mij misschien uitleggen wat deze droom kan betekenen ?

14 jaar geleden

Hoi Martijn.

De driehoek is evenals de drie een heilig symbool. Als de driehoek met de punt naar beneden is gericht, dan is het een vrouwelijk seksueel symbool. Is de driehoek met de punt naar boven gericht dan is het een mannelijk seksueel symbool. Om een juiste betekenis te krijgen kan de driehoek alleen maar samen met andere droomsymbolen worden uitgelegd. Gelijkzijdige driehoeken wijzen op de helderheid en de creativiteit van onze geest. De driehoek heeft verder, evenals de drie, een goddelijke betekenis. Zo had de Grote Godin meestal een drievoudige verschijning. Let er vooral op waar de driehoek verschijnt en wat er mee gebeurt.

Overigens weerspiegelt het zweven soms ook de behoefte om vrij te zijn van alle aardse beslommeringen en alles even te ontstijgen.

Kijk maarof jeer watmee kan.

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024