Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Hulp gevraagd: Droom over mezelf als baby

Sharlene
14 jaar geleden

Hallo allemaal,
Ik ben 12 jaar (over 7 dagen 13). Ik droomde een halfjaar geleden iets wat ik nooit ben vergeten.
Alles was bruin-geelachtig. Net alsof iemand zo'n effect had aanstaan van een camera. Buiten was er overal modder, en er was oorlog.
Ik rende mijn huis in. Ik ging naar boven, naar mijn kamer. Toen ik binnenkwam was het niet mijn kamer zoals het nu is.
Het was mijn kamer van toen ik nog kleiner was. Al mijn speelgoed was er. Zelf speelgoed dat ik vergeten was.. En het beertje dat ik vroeger altijd had was er.
En toen zag ik mijn moeder in het midden van de kamer, en ze hield een klein babytje vast. Dat was ik. Mijn moeder zag mij niet.
Mijn moeder wiegde de baby versie van mij heen en weer. Ik begon te huilen in mijn droom. Toen verdween mijn moeder en mijn baby versie.
En ik stond alleen in de kamer. Maar opeens was ik opgesloten.. Ik gilde en gilde! En toen werd ik wakker. Het klinkt eigenlijk wel als een mooie droom,
maar het was ook best wel eng.. Weet iemand misschien wat dit betekent? Ik ben echt heel erg benieuwd!
xxxx

14 jaar geleden

Hoi

De kamer is het binnenste van het huis, dus in feite het centrum van ons eigen ik.

De soorten speelgoed kunnen van belang zijn voor de uitleg, ze zouden een miniatuur uitvoering van hun grote broers kunnen zijn.

Wie in de droom een beer ziet en hem als dreigend ervaart, of wie een knuffelbeer omarmt, heeft in het waakbestaan behoefte aan warmte en
bescherming en is bang dat hij alleen komt te staan.

Een moeder staatj voor geborgenheid, het zachtaardige, het beschermende, het autoritaire en de plaats waar de wedergeboorte plaatsvindt.

Een baby is het symbool voor het verlangen naar geborgenheid.

Dat zijn de symbolen van jou dromen, het lijkt er op dat je een groot probleem hebt en hulp nodig hebt

Omdat je kamer op slot zit als je moeder weg is en je geen kant meer uitkan, kan je bij je eigen denken op slot helemaal niet, open de deuren van je hart en ontvang liefde en geborgenheid is het niet van je moeder omdat die het misschien niet geven kan, zoek het dan bij iemand anders..

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024