Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Droom

Isabella
14 jaar geleden

Ik heb al 2 keer gedroomd, dat ik op precies dezelfde manier lig, als in het echt. De eerste keer droomde ik dat er 2 vriendinnen op hun hurken voor me zaten en naar me aan het staren waren. Ik kon niks. Niet bewegen, niet praten, alleen een beetje mompelen en m'n ogen kreeg ik maar half open. Dit leek zó ontzettend echt, dat het eng was! De 2e keer dat ik zo'n zelfde soort droom had, was afgelopen nacht. Weer lag ik op dezelfde manier, als in het echt. Ik hoorde stemmen en de voordeur dichtslaan. Ik dacht; mijn huisgenootje is thuis. Die gedachte ging gauw weg, want het was niet haar stem. Het leek weer zo echt, dat ik me wilde omdraaien, maar dat lukte niet (heb een blessure aan m'n knie). Uiteindelijk kon ik me omdraaien, maar dat deed zooooveel pijn! Ik kon weer amper praten en m'n ogen kreeg ik niet open. Bij allebei de keren, wist ik uiteindelijk dat ik droomde en probeerde ik wakker te worden. Maar dit mislukte steeds! Bij beide keren ging ik heel erg vroeg naar bed! Ik werk in de Horeca, dus ik heb een ander ritme. Heeft iemand enig idee wat dit is? En wat ik ermee kan?

Isabelle
14 jaar geleden

Beste Isabella,

Misschien heb je last van slaapparalyse/slaapverlamming? Ik heb dat ook weleens. Je bent je bewust van dat je 'droomt', en 'ziet' of 'hoort' daardoor dingen, maar je kunt niet bewegen en het is moeilijk wakker worden. Het geeft een heel naar gevoel. Kijk voor meer info op http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming of http://www.slaapklachten.nl/databank/slaapparalyse/slaapverlamming. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes!

Groet, Isabelle

Isabella
14 jaar geleden

Thanks voor je info! Gr. Isabella

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024