Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

2 dromen.

Spekje
14 december 2007

Ik had gister en vannacht gedroomd waarin me in beide dromen iets opviel.

Droom 1:
Ik zat in de schoolkantine en opeens kwam een jongen die ik leuk vindt met me praten. Hij maakt me aan het lachen en ik was erg verlegen. Ik hong met mijn rug gekromd half over de tafel heen.
Daarna stond ik op en liep door de kantine heen. Ik zag dat een jongen een meisje sloeg in het gezicht. Het meisje had een blauw oog gekregen, en ik twijfelde of ik moest gaan helpen.
Opeens zag ik die jongen die ik leuk vind zitten aan een tafel. Ik vroeg een vriendin van me of ze zin had om met me samen bij hem te gaan zitten. Toen we er zaten zat ik weer heel erg voorovergebogen aan de tafel. Ik praatte even met hem, en toen hij opstond om een broodje te halen bleef ik nog even met mijn vriendin kletsen.

(misschien belangrijke informatie: ik zit nog op school. Het meisje dat werd geslagen ken ik niet.)

Droom 2:
Ik zit op school. Het lijkt op de basisschool waar ik stage heb gelopen (het lokaal van groep 4 om precies te zijn). Ik zit aan een tafel waar mijn tas op ligt. Links naast de tas ligt een blaadje met tekst en een spiegeltje. Ik zit met mijn rug richting de lerares. Ik zie een aantal leerlingen als ik links van me kijk. Ik kijk in het spiegeltje en zie mezelf. Ik zie ook op de achtergrond de lerares. Ik draai het spiegeltje zo dat ik alleen mezelf zie. Tijdens deze acties hang ik voorover over mijn tafel heen.
Opeens krijg ik telefoon. Het is mijn vader. Ik hoor hem huilen. Ik loop de klas uit (gebukt) en val neer op mijn knieën in de gang. Ik huil en vraag of opa gestorven is. Mijn vader zegt ja. Ik begin ontzettend hard te huilen en zie door mijn tranen heen een vrouw met een kindje aan de hand bang naar me kijken.
Toen werd ik wakker met een brok in mijn keel.

(misschien belangrijke informatie: beide opa's zijn allang overleden. de opa waar het om ging was van mijn moeders kant. Ik heb hem korte tijd gekent (hij overleed toen ik 2 was). die andere opa heb ik niet gekend.)

-----

Mij viel in beide dromen op dat ik heel erg gebukt door de droom heenloop. Daarom besloot ik ook om deze post te maken.
- Wat kunnen deze dromen betekenen?
- Welke link ligt er tussen die twee dromen met het bukken?

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024