Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Vleermuizen

14 jaar geleden

Hallo,

Ik droomde onlangs dat ik naar een huis moest waar een jonge vrouw werd vermoord. Waarom is mij niet duidelijk omdat ik haar niet kende... Eenmaal het huis binnen werd ik verrast door tientallen grijs zwarte vleermuizen die wezen te hangen aan het plafond en dan nog enkele die kort boven mijn hoofd vlogen. Op dat ogenblik schrok ik wakker. De jonge vrouw in mijn droom heb ik dus niet in het huis gezien doch wist ik hoe zij eruitzag, ze had lange licht gekrulde blonde haren en lag onder het bloed.
Kan u mij misschien helpen met de betekenis van deze enge droom ?

Een (onlangs) vaak terugkomende droom van mij is dat ik op een wit paard zit, soms sta ik gewoon naast het paard soms galoppeer ik - deze droom is wel een stuk aangenamer maar mits het witte paard in verschillende situaties terugkomt vroeg ik me af welke betekenis deze echter had.

Alvast bedankt!
Vele groeten,
Elena

14 jaar geleden

Hoi Elena

Het is het huis van de ziel, ons eigen ik

Onbekende vrouwen die in de droom verschijnen symboliseren de onbewuste vrouwelijke kant van de dromer. C.G. Jung noemde dit de anima. Dergelijke vrouwen kunnen ons belangrijke dingen over ons gevoel en onze capaciteiten mededelen. Onbekende vrouwen wijzen daarom meestal op eigenschappen waarvan we ons tot nu toe niet bewust waren dat we ze hadden.

In een droom zien dat er een moord wordt gepleegd voorspelt zorgen die voortkomen uit de fouten van anderen.

Het lot van degene die over vleermuizen droomt is niet te benijden.

Het paard heeft ook een heel goed zesde zintuig dat hem tijdig waarschuwt voor naderend onheil.

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten H@ns,

14 jaar geleden

Hoi Hans,

Dankjewel voor deze uitleg.

Doch had ik graag even doorgevraagd wat betreft het lot van diegene die over vleermuizen droomt.
Wilt dit maw zeggen dat ik met slecht nieuws overvallen zal worden of gewoonweg mijn lot, mijn toekomst harde tijden zal meemaken?
Het lot lijkt mij zo'n een definitief woord...

Ik droomde enkele jaren terug ook over vleermuizen in een huis gehad, 3 weken later overleed de vader van mijn toenmalige vriend, zeer onverwacht.

Groetjes,
Elena

14 jaar geleden

Hoi Elena

Deze droom gaat over je zelf, over de vrouwlijke kant van je zelf, niet de mannelijke kant.
Dus de vrouwlijke kant van je zelf, daar kan iets mee zijn, of gaat gebeuren in de toekomst, wat weet ik niet en daar krijg ik ook geen antwoord op.

Blijf opletten, denk ik.

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024