Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

deur

E
14 jaar geleden

Hoi,

vannacht heb ik twee keer gedroomd dat ik mijn hoofd stootte tegen een glazen deur die naar binnen opende. De botsing was zo hard dat ik beide keren wakker schrok. Wie kan me vertellen wat dit betekent? Alvast bedankt!

Gr, E

14 jaar geleden

Hoi E

Deze droom slaat op je zelf.

De deur kan gezien worden als een lichaamsopening maar ook kan het onze geslotenheid of openheid symboliseren. Belangrijk is het om te onthouden van welk materiaal de deur gemaakt is en welke kleur hij heeft

Glas is zeer breekbaar en duidt dan ook meestal op fragiele zaken. Dat kan het breekbare van een relatie zijn maar ook het breekbare van een gedachte, een idee of een droom.

Het hoofd is het centrum van waaruit al onze zintuigen worden bestuurd. Verwonden we in de droom ons hoofd dan kunnen we dus rekenen op ernstige problemen in het waakbestaan met betrekking tot onze zintuigen

Ik denk dat die droom een waarschuwing voor je is, tot twee maal toe.

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024