Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

droom schildpadjes

MMXJ
14 jaar geleden

Hallo,

Misschien zou iemand mij uit kunnen leggen wat deze droom betekend. Ik droom best vaak ,maar deze vind ik zo bizar dat ik toch graag zou willen weten of er iets achter zit.

Ik en mijn familie(Mijn gezin, en mijn ouders) zijn in mijn huis. We hebben net 2 kleine schildpadjes gevonden en bedenken wat we er mee moeten. Ik heb ntoevallig een klein oventje gekocht en besluiten ze daar even in te doen, zodat ze niet weglopen. Ineens is de oven aan. We raken in paniek en zetten snel de oven uit, we kunnen alleen de schildpadjes er niet uithalen daar is het veel te heet voor, we doen wel het klepje omlaag en moeten toekijken hoe de schildpadjes verbranden. Als het een beetje afgekoeld is steekt mijn moeder haar hand in de oven om er 1 op te pakken, de ander is duidelijk verkoold, maar degen die mijn moeder oppakt lijkt nog te leven. Mijn moeder houdt de schildpad onder de kraan en spoelt het zwart van zijn schildje, deze blijkt inderdaad nog te leven. We zijn met zijn allen oprecht verdrietig en blij tegelijk.

Ik ben benieuwd of iemand hier iets van kan maken..

Alvast bedankt,
Mara

m
14 jaar geleden

niemand een idee?

14 jaar geleden

Hoi Mara.

De schildpad staat symbool voor bescherming.

ls een vrouw droomt dat haar oven gloeiend heet is zal zij door haar vrienden en familie bemind worden vanwege haar zachte en onbaatzuchtige karakter. Als zij aan het bakken is wachten haar kortstondige teleurstellingen.
Van een schildpad.

Doden we in de droom een schildpad dan weten we in het waakbestaan door het schild van anderen heen te prikken. Daarbij brengen we de ander mogelijk veel schade aan.

Kijk maar wat je er mee kan.

Groeten H@ns.

m
14 jaar geleden

Hoi Hans,

Bedankt voor je reactie, ik denk wel dat ik er iets mee kan. Nu heb ik het idee dat het een soort voorspellende droom is geweest. Ik heb met mijn moeder gesproken (zij zit 6 weken in Afrika met mijn vader) En zij vertelde me wat ze daar heeft meegemaakt. Dit vertelde ze.

Ze heeft een afrikaanse vriendin 3 dagen bijgestaan bij de geboorte van haar dochtertje, die in haar buik overleden was, door de zwangerschapsvergiftiging. Ze hebben het kindje begraven en de mevrouw heeft het meisje naar mijn moeder vernoemd....

Achteraf heb ik de droom gedroomd in het weekend dat dit gebeurde. Zou het er iets mee te maken kunnen hebben?

groetjes mara

14 jaar geleden

Hoi Mara.

Je vraag of die droom met het gebeuren in afrika te maken heeft, is het antwoord nee.

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024