Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hey iedereen,
ik heb de laatste tijd steeds vaker intense dromen die ik onthoud, intens in de zin dat het heel echt ervaart. Mijn meest recente droom gaat over een een man (M) waarmee ik sinds twee jaar omga (in de seksuele zin). We kunnen het goed met elkaar vinden maar hebben beide geen behoefte aan een vast relatie en zijn tevreden met de huidige situatie.
Hoe dan ook, in deze droom wonen we samen en ik heb het idee dat we ook getrouwd zijn. Ik voel ook een hele sterke bond tussen ons, alsof we samen een sterk front vormen. Het huis heeft drie kamers: een slaapkamer, badkamer, keuken en binnenzwembad in een aparte ruimte. De muren zijn donkerbruin en decoratief bewerkt. De stijl oogt ouderwets maar stijlvol en luxe. Verder staat het huis op een kleine heuvel en is omringd door grasvelden zo ver je kan zien.
de droom begint met M en ik in de slaapkamer, waar we elkaar vertellen dat we van elkaar houden. Daarna gaan we naar de keuken waar zijn ouders zijn, zij behandelen me als een familielid en de sfeer voelt heel fijn en positief.
Na een tijdje ga ik naar de badkamer om naar de wc te gaan. Daar aangekomen realiseer ik mij dat er een gevecht aan de gang is in het huis. Ik ga niet erug naar de keuken om het tegen M te zeggen, maar op een of andere manier communiceer ik (telepatisch?) met hem. Ik zeg hem dat hij in de keuken moet blijven en zijn ouders bezig moet houden terwijl ik wat moet regelen. Hij doet dit.
Dan ga ik naar de kamer met het zwembad. Aan zowel de linker als de rechterkant van het bad staat een hele hoge duikplank en tussenin hangt een touw dat ze met elkaar verbindt. Op beide duikplanken staan soldaten (ik heb het gevoel dat het rebellen zijn) die elkaar aan het beschieten zijn. Ik viel dat het mijn taak is te bemiddelen, al is dit alleen uit eigen belang aangezien ik ze mijn huis uit wil hebben.
Ik neem de leiding over en beveel dat de groep op de rechterduikplank naar de overkant gaat over het touw (dat lijkt de enige manier om aan die kant van het bad te komen en het huis uit te gaan) en dan mijn huis in een lijn te verlaten. De soldaten hebben nu de gezamelijke missie om allemaal veilig aan de overkant te komen en het huis te verlaten en daarom stoppen ze met vechten en helpen ze elkaar. In the meantime I go to the room with the pool. On either side of the pool is a diving board (very high) and a rope crossing the pool connects them. There are soldiers on both diving boards shooting each other. I see it as my task to get them to stop fighting and peacefully leave the house. Het lijkt allemaal goed te verlopen, echter, de groep soldaten lijkt steeds groter te worden en de taak ze uit mijn huis te krijgen lijkt eindeloos.
Tussendoor heb ik continue visioenen van M en zijn familie en daarbij gevoelens van vrede, thuishoren, houden van.
Terwijl ik de soldaten de groene velden die mijn huis omringen in commandeer, voelen we opeens een dreiging naderen. Er komt een vijandig leger aan. We kunnen ze (nog) niet zien, maar de rebellen weten het gewoon en gaan terug in mijn huis om te schuilen, en alles veranderd in chaos. Ik probeer nog een wanhopige poging om ze weg te sturen omdat dit andere leger ook een bedreiging is voor mij en mijn huis. Af en toe ren ik naar de keuken om te zien of alles daar nog goed gaat en dan doe ik net alsof er niets aan de hand is en alles voelt weer perfect. Maar dan ga ik weer terug naar de chaos. Niemand luistert nog naar me en ik voel wanhoop en gevaar naderen. Ik kan op een gegeven moment ook de keuken niet meer in op een of andere manier. Dan wordt ik wakker.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen betekenen. Ik zie zelf zoveel symbolen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Droominfo, © 2024