Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Ik droom dat ik wordt achtervolgd, in meerdere dromen per nacht

14 jaar geleden

Ter info vooraf:

Ik werk in een verzorgingshuis op de gesloten afdeling met zwaar dementerenden en een aantal zijn ook psychisch ziek. Er is 1 dame nog niet zo lang bij ons op de afdeling en zij heeft de gewoonte de hele dag en avond achter het personeel aan te lopen en je dan non-stop te roepen. Het is niet gewoon nalopen, maar echt vlak achter je staan, heel stilletjes. Je vastpakken, en als je wegloopt met een ruimte van 20 cm achter je aanloopt. Ze lijkt aan je vast te zittten zegmaar. Ze roept heel zachtjes: Zuster, zuuusteerr.... In het begin nog om over te lachen en te overzien, maar nu beheerst het heel mijn werkdag. Ik, en mijn collega's worden er echt helemaal gek van, soms sluiten we onszelf een kwartiertje op in het kantoor om even rust te hebben.

Nu heb ik vannacht gedroomd, meerdere dromen maar in allemaal werd ik achtervolgd ( de volgorde weet ik niet meer ). Bij 1 werd ik door een groep achtervolgd in een oerwoud( dit was een soort wedstrijd-idee en de groep achter ons mocht ons niet voorbij ) , de 2e werd ik door een bepaalde persoon achtervolgd, bij de 3e werd ik door politiewagens met sirenes gevolgd en stond ik op een gegeven moment midden in een weiland en de weg eromheen was vol met politie, ik was dus omsingeld. Ik had mijn hond aan de riem bij me en we verstopten ons tussen een kudde schapen wat later een berg afval was ( lekker onlogisch :D ). In weer een andere droom was ik zelf de achtervolger, ik bespioneerde iemand. Alles heb ik in 1 nacht gedroomd. Ik heb het niet als heel eng ervaren, wel als onprettig.

Nu leg ik direct het verband met die vrouw op mijn werk, ik droom heel veel. Altijd al, meestal kan ik ze ook altijd wel herinneren. Maar achtervolgingsdromen heb ik nooit. Vandaar dat ik het aan haar koppel, zou dat kunnen?
Mijn werk leg ik wel vrij makkelijk naast me neer als ik naar huis ga, ik pieker er niet over ofzo.

Ik vroeg mij dus af of het echt van mijn werk kan komen, of dat het misschien een andere betekenis kan hebben.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 14 jaar geleden door Martine.

14 jaar geleden

Hoi

Achtervolgingen komen vaak voor in nachtmerries. Soms proberen we te ontsnappen aan een iets?.

Meestal hebben agenten te maken met ons optreden naar buiten. Ze kunnen er op wijzen dat er iets in het spel is dat het daglicht niet kan verdragen. Natuurlijk zijn de persoonlijke achtergronden van de dromer van groot belang. De agent kan ons echter ook de weg wijzen of bijstaan met raad en hulp. We moeten dus de droom in zijn geheel bekijken willen we dit zomaar kunnen uitleggen.

Wanneer u een kudde schapen ziet zal het u zakelijk voor de wind gaan.
Maar het werd een hoop afval.
Ziet men in de droom afval liggen, dan wil men waarschijnlijk hinderlijke gedachten uit het geheugen wissen.

Honden kunnen ons in de droom angst aanjagen, maar ze kunnen ons ook vertederen, begeleiden en beschermen.

Wie in de droom zelf iemand achtervolgt, moet er goed opletten waarom hij dit doet..

Dat zijn de betekenissen van je droom symbolen.

Wat moet je nu met zo,n droom, ik denk dat die vrouw als een spiegel werkt voor jou, dat kan ook uit een vorig leven komen.

Kijk maar wat je er me kan doen.

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024