Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Gestoorde beste vriendin en overleden moeder

Kentenbol
13 jaar geleden

Hoi allemaal,

Ik ben net 20 minuten wakker, en ik zit al de hele tijd na te denken over mijn twee mysterieuze dromen die ik gisternacht heb gehad. Ik vroeg mij af of er iemand is die mij zou willen helpen om deze dromen te verklaren.

Mijn eerste droom ging over één van mijn beste vriendinnen. In het dagelijks leven past ze veel op, en vertelt dan ook veel over de avonturen die zij meemaakt met haar oppas kinderen. In mijn droom kwam zij de volgende dag na het oppassen weer op school, en vertelde zij mij dat zij haar oppas kind moest laten stikken omdat ze heel erg hard aan het huilen was. Het kwam er op neer dat zij niet wist wat ze moest doen, en maar een papiertje door de keel van haar oppas kind stak. Zij vertelde mij dit met een brede glimlach en vol tevredenheid, terwijl ik behoorlijk in shock was. Ik reageerde in mijn droom er verder heel koel onder, maar twijfelde enorm of ik dit moest vertellen aan de vader van het oppas kind. In mijn droom was de vader van het kind iemand van school. Het is wel een jongen waar wij nooit mee praten en waar wij verder ook helemaal niet geïnteresseerd naar zijn, maar hij is wel een type dat een 'tienervader' zou kunnen zijn. In mijn droom besluit ik het hem te vertellen omdat ik gewoon kapot ga aan schuldgevoel. Later in de droom wordt het duidelijk dat mijn vriendin het aan één van onze andere beste vriendinnen heeft verteld en dat zij haar heeft gevraagd alle 'bloederige' of vieze knuffels van het oppas kind in haar kluis te stoppen. Ik zie het gebeuren in een hal, wat totaal niet op onze school lijkt, en daar stopt ze alle kleurrijke knuffels in haar kluis. Ze zegt nog een paar keer dat het stinkt, en het volgende wat ik dan zag, was dat zij de knuffels liet vallen en dat het hoofd van het oppas kind er tussen zat.
Dit is eigenlijk de eerst echte enge droom die ik ooit heb gehad. Ik denk dat ik wel een verband kan leggen met het dagelijks leven, niet alleen omdat mijn beste vriendin graag oppast, maar ook omdat wij laatst een gesprek hadden over een Limburgse vrouw, die jarenlang verschillende zwangerschappen verborgen wist te houden en bij de bevalling elke keer haar kind vermoorde, simpelweg omdat zij niet wist wat ze moest doen. Zij stopte dan een stofje door de keel van haar kinderen en kon er vervolgens erg makkelijk over praten tijdens een verhoor. In mijn droom is dit vergelijkbaar met het stoppen van een papier door de keel van het oppas kind en er daarna bijna lachend of trots over te kunnen praten. Ik denk dat ik het 'oppas kind' zo heb bedacht om het verhaal logischer voor mij te maken, omdat deze vriendin natuurlijk geen kind krijgt en omdat zij graag oppast. Dit is mijn eigen interpretatie, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat er nog onderliggende gedachten bij de droom horen.

Dezelfde nacht droomde ik ook over het overlijden van mijn moeder. In het echte leven is zij springlevend, al praat ze wel vaak over hoe lang ze nog denkt te leven. Ik heb vaker dat ik droom over het verlies van een dierbare, terwijl zij gewoon in leven zijn. Wat kan dit betekenen? Is het een soort angst dat in mijn droom naar voren komt?

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan en wilt helpen.
Alvast bedankt!

13 jaar geleden

Hoi Kentenbol

Dit is een droom die helemaal ove rje zelf gaat

De dood die in de droom verschijnt als gedaante of als gebeurtenis kondigt maar zelden de lichamelijke dood aan. meestal verschijnt een dergelijk symbool in onze dromen aan het einde van een bepaalde periode. Ze kan dus het beste gezien worden als een gedaanteverwisseling van onze psyche. Soms worden we er op gewezen dat er iets in onze gedachte of gevoelsleven in leven wordt gehouden dat het beste zou kunnen verdwijnen. Op deze manier kan een mogelijk gevaar dat op ons pad ligt tijdig worden ontweken.

Kijk maar of je er wat mee kan.

Gtroeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024