Ik ben nooit echt goed in dromen onthouden of reconstrueren, dus waarschijnlijk zal ik veel dingen missen, maar deze leek mij net iets te toevallig om er niet even bij stil te staan...
De droom begon in een zwembad, kan niet meteen zeggen met wie ik daar was. Ik weet gewoon dat een zwembad wel iets is dat ik associeer met mijn ex-vriendin die aan competitiezwemmen deed. Zelf ben ik helemaal geen zwemmer en ga ik maar naar een zwembad als mensen genoeg aan mijn kop zeuren normaal.
In het naar buiten gaan kom ik al iemand tegen die ik herken uit mijn middelbare schooltijd, iemand van wie ik zelf de naam niet meer weet, die in een andere klas zat. Het was niemand ingebeeld in die droom, echt iemand die ik zou kunnen aanwijzen in de zin van: "die heb ik in mijn droom gezien vannacht", maar ik heb er vroeger op school eigenlijk nooit contact mee gehad. Was zo'n beetje een vriendin van een vriendin wel, maar geen idee hoe ik nu op die persoon kom. Ok, ook in de droom nu was het maar in een flits, maar vond het toch wel de moeite waard om even te vertellen.
Buiten wil ik dan naar de bushalte stappen (ik die bijna nooit de bus neem). Maar kom opeens een andere persoon uit mijn middelbare schooltijd tegen: was gewoon "een" vriendin toen, ok, misschien heb ik er heel even wat meer voor gevoeld, maar nu in de droom is er precies meteen een klik en beginnen we wat te flirten. Ik heb deze persoon in geen jaren gezien, kan mij ook niet voor de geest halen waarom ik nu plots aan haar weer dacht. In de droom had ze ook haar haar in het blond geverfd en was het zo'n beetje opgestoken, terwijl ze vroeger heel lang stijl donkerbruin haar had.
Dat was het zo'n beetje, ik zeg het, details uit de droom ontglippen mij waarschijnlijk...