Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Droom die ik maar niet uit mijn hoofd krijg

Twanneke
13 jaar geleden

Een paar nachten geleden droomde ik iets wat maar blijft hangen. Ik zou graag willen weten wat hij betekent, vooral omdat ik bijna nooit dit soort dromen heb. Kan iemand mij helpen? Mijn droom:

Ik ben in een huis dat ik niet ken, met verschillende mensen (in ieder geval mijn vriend en nog wat mensen), allemaal schoonfamilie. Mijn droom begint als we allemaal naar boven rennen, omdat een oude oom van mijn vriend (ik heb de man nog nooit gezien) onwel geworden is. Blijkbaar door een parfum (in een grote ronde fles). De familie neemt de fles parfum weg en zet hem in een kastje in de gang. Vanaf dat moment neem ik me heel stellig voor om die oom te vermoorden door meer parfum rond te sprayen. Maar om niet op te vallen moet ik natuurlijk wel gewoon met de familie weer mee naar beneden. Het idee van de moord blijft maar door mijn hoofd spoken, terwijl ik zoveel mogelijk 'normaal' probeer mee te doen. Het lukt me nog wel om het parfum te bemachtigen, maar elke keer worden mijn pogingen om alleen bij die oom te komen, verhinderd doordat ik gezellig met de familie mee moet doen. Na een tijdje horen we dat de vrouw van die oude oom een erg slechte gezondheid had en er, door het parfum dat nog in de kamer hing, erg slecht aan toe is. Hierdoor wordt mijn verlangen om die oom te vermoorden alleen maar groter. Uiteindelijk lukt het me om alleen naar boven te komen, maar dan blijken er nog meer familieleden in de kamer van die oom en tante te zitten.

Dan word ik wakker.

irislangkous
13 jaar geleden

heey,

als ik deze droom gehad zou hebben zoals ik het nu voor me zie, nu ik het lees, zou ik zeggen dat je diep van binnen iets heel graag wil, maar dat niet kunt doen doordat anderen je hier voortdurend van weerhouden. het willen vermoorden van de oom staat dan denk ik voor de agressie die het bij je opwekt dat je van het (in dit geval) vermoorden weerhouden word.

hoop dat je er iets aan hebt,

groetjes iris,

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024