Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Beste mensen,
Ik heb een aantal steeds weer terugkomende dromen, sommigen heb ik al reeds vele jaren en spelen in mijn omgeving af. Ik ben mij nu aan het afvragen wat deze dromen kunnen betekenen en of ze ergens voor staan.
De eerste droom is altijd exact hetzelfde, en dient een korte inleiding te hebben. Achter mijn huis loopt een pad, vroeger lag er langs dat pad een vrij diepe, schuinaflopende sloot en daarnaast een oude rijksweg. Dat pad ligt er nog, maar de rijksweg en de sloot zijn al reeds vele jaren weggehaald. Die sloot waar ik het over heb staat altijd centraal in deze droom en is in mijn droom altijd een stuk breder dan hij in werkelijkheid was. Ook bevat deze sloot in mijn droom altijd water, wat in werkelijkheid zelden het geval was. De droom begint altijd hetzelfde, ik sta aan de schuin naar beneden aflopende slootrand en zie de sloot breed en gevuld met water voor me. Ik ben dan altijd erg bang om in die sloot te vallen, maar ergens weet ik dat het toch wel gaat gebeuren. Het lijkt dan altijd toch eventjes goed te gaan, maar uiteindelijk val ik dan toch in de sloot. In de droom voel ik een vreemde soort angst.
De tweede droom gaat over een oud fietstunneltje dat ooit op enkele tientallen meters van mijn huis heeft afgelegen en al reeds velen jaren geleden vervangen is voor een nieuw exemplaar. Ook deze droom is altijd exact hetzelfde, ik sta aan de rechterzijde van het tunneltje (op een hoog stuk) en ik weet bij voorbaat al dat ik ga springen. Ik weet echter ook altijd dat wanneer ik spring ik een vreemd en vervelend gevoel in mijn enkels krijg. Toch spring ik op de een of andere manier altijd.
De derde droom gaat altijd over insecten, deze insecten zijn in de verschillende dromen wel verschillend. In de droom lig ik altijd in bed en ik ben me ervan bewust dat er om mij heen en op mij veel insecten zitten. Dan voel ik een enorme angst en ik spring altijd uit bed en word dan pas wakker als ik bij de deur sta. Het duurt af en toe best lang voordat ik besef dat het maar een droom was.
Als laatste vraag ik me af waarom sommige van mijn dromen zo ongelofelijk echt lijken. Ik heb namelijk al meerdere vervelende voorvallen gehad omdat ik geen verschil zag tussen mijn droom en werkelijkheid:
Zo heb ik ooit gedroomd dat er iemand mijn kamer binnen probeerde te dringen (ik dacht een piraat), ik was heel erg bang en ben toen via mijn dakraam naar buiten geklommen en via het dak en de schutting de straat opgerend (in mijn onderbroek). Het vreemde is dat het dakraam vrij hoog zit en dat je echt een ongelofelijke kracht moet gebruiken om je zo hoog op te kunnen trekken. Ik kan mij van dit voorval alles nog heel goed herinneren terwijl ik toch nog sliep of half sliep.
Ook heb ik al best vaak gehad dat ik slapend en dromend de kamer van mijn ouders ben opgelopen en aan het huilen was of een lulverhaal aan het vertellen was.
Een ander incident is dat ik aan het dromen was dat ik op de rails van een metro gevallen was en probeerde er uit te klimmen. Mijn zus maakte me wakker en toen besefte ik pas dat ik via mijn bureau op mijn kast geklommen was.
Dit is nog lang niet alles, maar ik vraag me af of iemand bepaalde dromen herkent of zelf ook van die waanzinnig echt lijkende dromen heeft.
Gegroet!
Hoi Koos,
heb je nog geen reacties?
Ik googlede even op 'in de sloot vallen'.
Dat heb jij dus ook!
Raar he.
Ik weet zelf niet goed wat het in houdt,
maar ik heb op deze site gekeken bij : water en verdrinken.
Nou is het niet echt verdrinken, maar goed.
Ik hoop dat je er nog achter komt.
Groetjes, Anne.
Droominfo, © 2024