Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Schieten en brand in het studentenhuis van mijn ex

jozef
13 jaar geleden

Ik droomde dat ik in het studentenhuis van mijn exvriendin was. Zij woont daar al lang niet meer, en dat was ook in mijn droom zo; ze was er niet bij. Maar ik was wel in haar kamer. Volgens mij stonden haar meubels er nog wel.
Haar huisgenoten van destijds woonden er in mijn droom nog wel.
In mijn droom gebeurden er eigenlijk twee relevante dingen (weet niet meer welke volgorde).

Ik droomde dat er buiten de deur iemand was waar ik met een revolver op schoot, door de deur heen. De deur was dicht.
Ik wist niet zeker of ik die persoon had geraakt en herlaadde de revolver toen de kogels op waren. De patronen zagen eruit als van die rode nepklappertjes, maar dan van lood. Dus geen losse kogels.
Toen kwam ik erachter dat ik onder de deur door kon kijken, daar was een spleet van ongeveer 15cm hoog zodat ik de voeten kon zien. Ik weet niet meer of ik dat ook zag en of ik die persoon ook had geraakt.

Het andere voorval was dat er band was. Het was donker in het studentenhuis maar ik rook en hoorde brand en zag de gloed van vlammen. Ik zocht door het huis naar waar het vandaan kon komen. Uiteindelijk kwam ik bij een huisgenoot uit (die er in het echt destijds ook woonde, in dezelfde kamer). Het vuur was in zijn kamer en ik ging hem waarschuwen en helpen blussen. Hij was echter gesteld op zijn privacy en stuurde mij weg, ondanks de brand.

Ik heb op deze site en op http://www.grotebeer.net/droomsymbool/ de betekenissen opgezocht van studentenhuis, ex, deur, schieten en brand, maar ik snap de samenhang van deze dingen in mijn droom niet helemaal. Kan iemand me helpen?

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024