Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Droom met achtervolging en foto's

Jeroenski
13 jaar geleden

Hallo,

Mijn vriendin had het er net over dat ze vannacht heeft gedroomd dat een man wou dat ze iets nam (eten/drinken, weet ze niet meer precies) en dit wou ze niet. Vervolgens is ze er vandoor gegaan en werd ze achtervolgd door de man en hij maakte schijnbaar ook steeds fotos van haar tijdens de achtervolging. Volgens haar waren de fotos mislukt als ze lachte op de fotos. De man was voor haar verder onbekend en ze weet ook niet meer hoe hij eruit zag.
Nou weet ik dat een achtervolging in je droom met angsten enz te maken kan hebben maar dat fotograferen word me echt niet duidelijk..

Dit hele gebeuren vond trouwens plaats in haar school.
Nou weet ik dat ze vorige week te horen heeft gekregen dat ze dit jaar blijft zitten dus dat zou de school als locatie misschien kunnen verklaren, maar wat houd die fotograaf nou in? Heeft het maken van die fotos ook een reden? En het mislukken van de fotos als ze lacht?

Groeten, Jeroen

13 jaar geleden

Hoi Jeroenski

Achtervolgingen komen vaak voor in nachtmerries. Soms proberen we te ontsnappen aan een moordenaar, wilde dieren, een boze schoonmoeder, kwaadwillende buren, maar soms ook aan een opdringende geliefde.

Meestal maken we een foto om ons een duidelijk beeld van iets te vormen of om het als herinnering te bewaren. Ook in de droom heeft het die betekenis. Wie zijn medemens fotografeert wil zich daarvan een duidelijk beeld vormen.

Lachen is zowel in de droom als in het waakbestaan het bevrijdend zuchten van de ziel. Lachen is gezond. Wie in de droom lacht zal in het waakbestaan een uitweg vinden uit een hachelijke situatie.

Foto's die mislukken duiden aan dat er maar moeilijk een beeld van iets gevormd kan worden.

Ik denk dat je vriendin een probleem heeft, waar ze moeilijk mee overweg kan, maar die droom zegt dat ze er wel uitkomt.

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024