Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Alles anders dan in het echt?

meisjevan15
13 jaar geleden

Mijn vader is een maand geleden overleden. Na zijn dood kreeg ik een paar avonden achter elkaar een aantal dromen waarin alles nét anders was. Ik vraag me af wat dit betekent. Is dit een manier voor mij om ermee om te gaan of betekent het ook echt iets?

-Tijdens een van de dromen gingen mijn ouders scheiden. Ze waren dus wel allebei levend maar kozen er in dit geval voor om uit elkaar te gaan. Terwijl ze in het echt daar nooit aan zouden denken
-Een andere droom ging over dat juist mijn moeder dood ging en niet mijn vader. Ik merkte dat ik me zorgen ging maken over wie de was moest doen (dat doet mijn moeder meestal). Ik werd van het idee dat iemand anders het moest doen heel verdrietig.
-Mijn opa is dit jaar ook overleden. En ik heb dus ook gedroomd dat hij opeens weer op bezoek kwam. Ik bedacht me toen wel dat hij overleden was en ging op zoek naar het fototoestel om te kijken of daar nog de foto's van de uitvaart in stonden om te kijken of ik gelijk had (-.-'').
Ik meen dat ik in diezelfde droom opeens dacht: mijn vader is dood. En toen moest ik in een keer heel hard huilen, zonder me echt verdrietig te voelen.
-En als laatste droomde ik nog dat mijn vader tóch niet dood was. Ik was in de veronderstelling dat hij het wel was en mijn zusje ook, maar mijn moeder en zus waren 'vergeten' na de operatie te vertellen dat hij tóch beter was geworden. Hij kwam die avond thuis met een busje en kwam naar buiten met een stok (hij liep nooit met een stok.). Ik meen dat hij kwam in de pyjama waarin ik hem in het ziekenhuis ook vaak heb gezien en waarschijnlijk ook de laatste keer dat ik hem heb gezien (dat weet ik niet zeker meer).

Nou ja, misschien kan iemand er wat mee.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024