Hallo Allemaal,
Af en toe, maar wel al jarenlang en steeds terugkerend, wordt ik s'nachts enigsinds wakker en heb ik geen flauw idee waar ik ben, terwijl ik dan gewoon in mijn eigen bed lig. Ik ben 22 en slaap al mijn hele leven op diezelfde kamer, maar steeds wordt ik dan weer wakker, totaal gedesoriënteerd, zoekend naar een uitgang of iets waaraan ik kan zien waar ik ben. Soms weet ik hier weinig van, maar vaak (of misschien wel steeds vaker) ben ik dan wel ergens bij bewustzijn. Gevolg is dat ik soms heel hard schreeuw, totdat ik het licht aan heb kunnen zetten of iemand me wakker maakt, waarna ik binnen een tel weet dat ik weer eens heb lopen schreeuwen en snel mijn bed weer in kruip. Soms kijk ik ook alleen om me heen en wordt ik langzaamaan weer rustig en ga ik weer slapen.
Nu is mijn vraag of dit te verklaren is uit de bezigheden in de voorgaande dag of iets dergelijks en of er een manier is om dit te voorkomen. Binnenkort verhuis ik naar een studentenhuis en ik zit er niet op te wachten dat ik wekelijks of maandelijks mijn hele huis wakker schreeuw.
mvg en bvd