Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Water in een huis

13 jaar geleden

Droomde vannacht over dat ik en mijn man in een huis waren , maar er dreigde een grote overstroming. Ik had inmiddels een bank helemaal boven in het huis gemaakt. Hier op kon ik zitten als de overstroming op het hoogste zou zijn. De bank had licht oranje kussens. Mijn man had ook een bank gemaakt welke kleur die had weet ik niet. Inmiddels was het water buiten al op het hoogste punt en was pik zwart, zachtjes stroomde het in mijn huis waardoor ik op mijn bank klom. Op het moment dat ik op de bank zat was het was vlak onder mijn bank. Maar als ik in het water keek dan was dat glas helder kon alles op de bodem zien. Ik keek naar mijn man en vroeg of hij in de koelkast wilde kijken of we genoeg voorraad hadden om lang genoeg op de bank te kunnen blijven zitten. Wilde er niet vanaf tot dat het water gezakt was. Ik kijk naar mijn man en zie dat hij hartstikke vies is , hij heeft een groot gedeelte van mijn koelkast leeg gegeten. Ik zeg dat hij zich maar moet was in het kraak heldere water wat in mijn huis is. Daardoor word het water dus vies , ik word daar verdrietig om en hij lacht erom.

Ik wil heel graag een uitleg over deze droom , al vast heel erg bedankt.

13 jaar geleden

Hoi Lis--ke

Het huis in de droom is het symbool voor ons eigen lichaam, waarbij de openingen de openingen van ons lichaam kunnen vertegenwoordigen. Het is het huis van de ziel, ons eigen ik. De verdiepingen zijn de verschillende gedeelten van het lichaam.

Het water dat we in de droom zien of gebruiken kan symbool staan voor reiniging, nieuw leven maar ook de dood. Verder kan water een geheim herbergen of slechts een manier zijn om ons in het leven voor te bewegen. Voor de uitleg is het dus uiterst belangrijk om wat voor soort water het gaat. Ook is het belangrijk of water helder of troebel is. Wie in de droom iets met water wast wil zich in het waakbestaan ergens van ontdoen.

De bank is, evenals ons bed, het centrum van onze energie, waaruit wij kracht putten om dingen te kunnen bolwerken. Als we in de droom op een bank even wat zitten uit te rusten dan doen we in het waakbestaan nieuwe energie op. Het kan ook betekenen dat we wachten op mensen die ons begrijpen. Zitten we in de droom alleen op een bank, dan kunnen we in het waakbestaan niet de vervulling vinden waarop we hadden gehoopt.

Dromen over een koelkast voorspelt dat uw egoïsme iemand die zijn werk probeert te doen zal kwetsen

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024