Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Rare combinatie in droom

Yvonn
13 jaar geleden

Hallo,

Ik had een rare droom. Het komt erop neer dat ik van een kamp naar huis ging omdat we lijken in het water hadden ontdekt. Eenmaal thuis komt er een bedriegster aan in de vorm van mijn moeder en die probeert me neer te steken.Door de hele droom proberen mensen me te vermoorden of raak ik in een gevecht. Vaak schuil ik bij mensen die ik ken en ik probeer bij een vliegtuig te komen om te vluchten maar vervolgens zit ik in een trein. Ook voel ik me niet op mijn gemak in menigten.

Grotendeels kon ik de betekenis van deze site halen maar één ding begrijp ik niet.
Moeder staat voor de verzorgende aspect van je persoonlijkheid maar waarom probeert ze mij dan neer te steken?

Kan iemand me helpen?

Gr. Yvon

13 jaar geleden

Hoi Yvonn

De moeder is een archetypisch symbool. Volgens Carl G. Jung het verborgene, de afgrond, het duistere, het geheime, de onderwereld, het levend makende, de verleiding, het onontkoombare en het giftige. Verder staat zij voor geborgenheid, het zachtaardige, het beschermende, het autoritaire en de plaats waar de wedergeboorte plaatsvindt.

Het mes is dan ook in de droom het attribuut om te delen, maar pas op, ook in de droom snijd het mes soms aan twee kanten. Wie in de droom iemand neersteekt wil in het waakbestaan niet meer met iemand praten en alle contact met de ander verbreken. Het kan ook de verantwoording zijn die we delen. In dat geval hebben we behoefte aan wat hulp zodat we niet alles alleen hoeven te doen.

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten H@ns..

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024