Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

HELP MIJ!

Lex
13 jaar geleden

HELP! help! HELP! help!

Hoi iedereen,

Ik heb nu al een hele tijd hevige last van dromen die later uitkomen en kan ze steeds beter beheersen. Ik wordt dan helemaal bezweet wakker en soms ben ik helemaal buiten adem. Een paar maanden geleden had ik 1 a 2 dejavus in de week nu zijn het er 2 a 3 op de dag. Ook weet ik nu als je wakker bent dat ik stil moet blijven liggen en me droom helemaal over moet denken en zo kan ik hem ook onthouden.

Nu zou ik graag willen weten wat ik hier in vredesnaam nou mee moet doen. soms wordt ik er zelf bang van. Zoals ik een keer in de bus zat en ik zag een rode auto voorbij komen die kwam uit 1 van mijn dromen. in deze droom zat ik in de auto en zag ik de bus tegen een boom aanrijden. Gelukkig gebeurde er niks. Direct daarna werd het helemaal zwart voor mijn ogen en kreeg een koude rilling in mijn hele lichaam.

Mijn terugblikken zijn meestal onschuldig en duren van een seconde tot 2 a 3 minuten en dat dan een paar keer in de week. Dit gebeurd meestal als ik ergens loop. Ik weet wat er gaat gebeuren. Bijvoorbeeld, als ik in de stad loop en ik krijg een terugblik uit mijn droom dan weet ik precies wat er gaat gebeuren ik kan dit in een kleine straal rondom mij aanvoelen/voorspellen (ik weet hier niet de juiste benaming voor maar het komt er op neer dat ik weet wat er gaat gebeuren).

Dit is niet het enige wat er gebeurd in mijn dromen. Ik droom ook over de dingen die ik wil en ik kan ze redelijk besturen op het moment zelf maar het lijkt wel of me fantasie me in de maling neemt. Het klinkt heel raar maar ik noem een voorbeeld op uit een stukje van mijn droom: ik sta opeens met stelten aan mijn voeten en een blaadje vastgebonden aan mijn hoofd met peperclips aan mijn oren. op deze manier kan ik prima vliegen en kan ik mij overal heerlijk door bewegen. Dan kom ik opstakels tegen maar kan ze ontwijken en ik ontwijk ze ook. Maar plots is er een peperclip stuk gegaan (hij is verbogen) en ik kan nergens een nieuwe vinden. ik zoek met iemand die ik ken uit mijn straat hij en ik zijn aan het zoeken maar ik kan nergens een nieuwe vinden (soms is de jongen uit mijn straat ineens verdwenen en dan duikt hij een tijdje later zo ineens weer op en dan is het net of hij nooit weggeweest is en ben ik de tijd dat hij weg was vergeten) . terwijl ik weet diep in mijzelf dat ik weet waar de peperclips liggen.
(mijn verklaring is voor deze droom dat ik vindt dat mijn vrienden mij altijd maar een oor aan naaien ik vindt dat ik nieuwe vrienden moet zoeken en ik ze eigenlijk geen van allen meer kan uitstaan maar toch nog met ze omga wand ik heb geen zin om nieuwe te zoeken en ergens mag ik ze ook nog wel ik vindt het moeilijk dit te uiten en doe dit dus ook niet. In mijn dromen kan ik alles uiten en ben ik tot alles in staat. ook veranderd mijn leven op het moment en begin steeds meer grip te krijgen op het leven. grip houdt het vliegen in en de kapotte peperclip is het stuk waar ik nog aan moet werken om goed te kunnen vliegen. Ook word ik vaak getreiterd en kan hier slecht tegen. LETOP het is geen pesten maar getreiter om verder te kunnen vliegen moet je de windt die tegen je aan komt kunnen weerstaan en het gebruiken om hoger te kunnen vliegen en zo hoger te komen in leven en in je eigen spiritualiteit

Ook handig om te weten is dat mijn moeder dingen aanvoelt zoals toen mijn opa dood ging wist ze dat hij dood was. Mijn oma ziet geesten en kent reiky en andere spiriualteids dingen en geeft hierin cursussen. (voor mij ziet dit eruit als de 3de tak die zich aan het ontwikkelen is maar ik kan het verkeerd hebben)

Ik zoek mensen die ik kan mailen over mijn dromen en als ik een terugblik heb of iets dergelijks. mensen die me kunnen helpen met het raadsel waar ik nu inzit. Al is het maar een heel klein beetje dat mij helpt alles is mooi meegenomen.

Mail mij hierover op: lex023@live.nl

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024