Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hallo wie kan mij helpen met de betekenis van mijn droom
De laatste 6 weken droom ik heel veel an vaak over water, het begon met brandweerblussers en ondertussen zijn er vele soorten wateren voorbij gekomen , een sloot in de woonplaats waar ik woon, een niet bestaande meer in de buurt mijn tante in de dorogne in frankrijk,
in een andere droom droomde ik dat ik mijn grote liefde leerde kennen in engeland en ik moest terug naar nederland voor mijn werk en toen ging ik in een hele grote bal via een kanaal naar nederland waar ik binnen een paar uur weer in nederland kwam.
Over het strand heb ik gedroomd, een zwembad op een kermis en vanacht droomde ik dat er op een plein een soort buitenbad was en mijn zusje was er in gesprongen en toen ik haar eruit tilde kwam ze onder het roest eruit.
Omdat ik de laatste tijd zoveel over water droom vraag ik me heel erg af wat dit betekend.
Wie kan mij helpen ???
Hoi suusje-x
Het water dat we in de droom zien of gebruiken kan symbool staan voor reiniging, nieuw leven maar ook de dood. Verder kan water een geheim herbergen of slechts een manier zijn om ons in het leven voor te bewegen. Voor de uitleg is het dus uiterst belangrijk om wat voor soort water het gaat. Ook is het belangrijk of water helder of troebel is. Wie in de droom iets met water wast wil zich in het waakbestaan ergens van ontdoen. Dit kan bijvoorbeeld een schuldcomplex zijn, een onterechte beschuldiging of een karakterfout
De speelbal, de bol, de cirkel en de ronde kogel zijn het symbool van geconcentreerde energie, denk maar aan de zon of de wereldbol. In de droom wordt daarmee onze psychische energie bedoeld
Roest staat altijd symbool voor verval. Het duidt daarbij aan dat al het aardse vroeg of laat tot verval zal overgaan en dat we ons wat meer op het geestelijke moeten gaan richten. Hoe roder de roest hoe meer het te maken heeft met het einde van iets.
Dat kan betekenen dat er veranderingen staan te gebeuren vor jou.
En ik denk dat dat zusje van je, dat je dat zelf bent
Kijk maar of je er wat aan hebt.
Groeten H@ns.
Hallo H@ns,
Bedankt voor je (snelle) reactie want het hield me toch al wel een paar weken bezig.
Ik weet eigenlijk zeer zeker wel dat ik hier iets aan heb en dat ik mijn knopen zeker door heb gehakt nu.
De roest in mijn droom was zeer rood en diep van binnen weet ik ook waar er een einde aan komt en dat is mijn huidige baan waar ik mezelf helemaal kapot werk en ik waar ik alleen maar meer goeds voor een andere doe en niet voor mijzelf.
Dus het word tijd dat ik aaneen andere baan begin en aan mezelf denk en mijn eigen pad ga volgen en niet die van een ander.
Over mijn zusje gesproken die in mijn droomt voor komt dat ik dat zelf ben kan eigenlijk best goed kloppen ik vind het moeilijk om naar mezelf te kijken en ik sta toch wel erg dicht bij mijn zusje in het leven.
Nogmaals bedankt voor je reactie,
Groeten Suzanne.
Droominfo, © 2024