Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

dromen over nieuwe en oude schoenen

Sharron
13 jaar geleden

Ik hoopte dat iemand mij met deze dromen kon helpen.

Droom 1
De laatste tijd droom ik dat ik met mijn moeder ergens naar op weg ben.. Ik ga vermoedelijk naar de stad in een bus met open dak.
Eenmaal bij een winkel aangekomen kom ik erachter dat ik mijn schoenen vergeten ben, die ik de dag ervoor van mijn moeder had gekregen. het zijn paarse dr. martens, hele dure schoenen denk ik dan, die ook nog de laatste paar waren. Dat bedenk ik mij dan, want ik herinner mij dan plots dat ik de verkoper herken. Daar heb ik eerder over gedroomd!.(droom ik). Misschien heb ik ze daar laten liggen de dag ervoor. Ik ben mij er constant bewust dat ik alleen op sokken loop, dat vind ik naar. Ik durf het niet aan de winkel te vragen, dus spoor ik mijn moeder aan. Die wil eigenlijk niet, maar vraagt het toch. Ze hebben ze niet gevonden. En de verkoper herkent mij en ze geven mij hele grote skateschoenen te leen. 2 verschillende die mij niet passen en met een versleten neus. Dan loop ik met lood in de schoenen en terleurgesteld dat ik mijn schoenen kwijt ben, de winkel uit.
Vervolgens stroom ik over een soort gracht in een soort busboot weer weg. Ik lijk verdwaald.

Droom 2
Ook droomde ik deze week met eenzelfde 'gevoel'. Dat ik weg moet en een tas moet inpakken, maar ik lijk nooit genoeg tijd te hebben alle nuttige dingen te pakken. Ik moet mijzeld in de droom telkens dwingen praktisch te zijn en ben constant aan het overwegen welke dingen ik moet weglaten en welke ik moet meenemen. Ik voel mij opgehaast en ongemakkelijk. En ik heb nooit genoeg tijd en rus in mijzelf om genoeg en de juiste dingen in te pakken.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024