Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Trein

xChantal
21 december 2011

Ik droomde vannacht dat ik samen met mijn moeder en mijn oma de trein moest halen. We hadden heel veel spullen bi ons, want we gingen een aantal dagen weg. Maar ineens liepen we (met een kar vol met onze spullen) voor de trein uit die steeds dichterbij kwam. We gingen rennen om hem voor te blijven en doken uiteindelijk maar de berm in om de trein te ontwijken. Mijn oma was er ineens niet meer, ik heb ook geen idee waar ze was gebleven, maar ze was weg uit mijn droom.
De trein reed gewoon verder, maar dat was wel de trein waar wij in hadden moeten zitten, en die hadden we dus gemist.

Zou iemand kunnen/willen uitleggen wat mijn droom zou kunnen betekenen?
Alvast bedankt :)

22 december 2011

Hoi xChantal

De trein is een manier om in de droom vooruit te komen. Het staat daarom symbool voor het vooruitkomen in het leven. De reis die we in de droom met een trein maken zou onze eigen levensreis zijn. Missen we in de droom een aansluiting dan moeten we ons in het waakbestaan aan een bepaalde situatie aanpassen.

De bagage staat symbool voor de last die wij in het leven met ons meedragen.

De kar staat symbool voor arbeid en vooruitgang, dat gaat wel een beetje moeilijk, maar is te doen.

De oma die je zag heeft je gewaarschuwd voor de komende moeilijkheden, die kar met spullen je eigen problemen die je met je mee zeult, die moet proberen los te laten, dat blijkt uit de trein die opjaagd en waar je voor rennen moet om aan een ongeluk te ontkomen.

Dat was de wijze raad van je oma en daarom was ze daarna niet meer

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten H@ns.

xChantal
22 december 2011

Dankjewel!

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024