Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

lange draad/touwtje

senga
17 jaar geleden

lange draad/touwtje uit mond/keel trekken: het dunne touwtje stak uit mijn mond en ik moest het eruit trekken, maar er kwam geen eind aan, en ik moest heel hard trekken; een keer brak het af, maar dan kon ik het volgende stukje weer pakken en doortrekken,

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.

stekelvarken
16 jaar geleden

zeer raar... ik droom al weken exact hetzelfde ! Heeft er niemand een verklaring ?

jacco de jong
12 jaar geleden

ik had exact zelfde droom, wie kan het me uitleggen ajb...........

jacco de jong
12 jaar geleden

hoi senga, ik heb soms exact de zelfde droom, weet jij intussen de betekenis? grtz jacco

jacco
12 jaar geleden

Voor mij waren het onuitgesproken dingen...... in relatie.....

Ik kon mijn ei niet bij mijn vrienden kwijt .. dus dat trekken is een bepaalde machteloosheid.. een woordenstroom die je niet kunt delen.. smile

Hersenspinsels, gedachtengoed en alles wat je zou willen uitschreeuwen..
De spiritualiteit, de bron, het weten?

Misschien kun je iets niet uitspreken (al maanden niet) omdat anderen er nog niet klaar voor zijn om het te horen?
Misschien heb je onverklaarbare gevoelens voor wat komen gaat (Jij bent spiritueel namelijk heel sterk)

Misschien twijfel je over een zaak in het leven hier en nu..
Waarvan je met vertellen moet wachten tot je zeker van je zaak bent..

Misschien deel je niet genoeg, jouw hersengoed van alle input die je krijgt..
Misschien heb je opzienbarende dromen gehad, waarvan je weet dat dit waar is, maar dat de mens nog niet klaar is, om ze te horen?

Je kunt in ieder geval iets niet delen wat jou bezighoudt..

Deze droom kan lang aanhouden (ik weet het uit ervaring)
Tot er daadwerkelijk knopen doorgehakt zijn en al je geheime / ondeelbare gedachtengoed uitgesproken is...

Dit zou het KUNNEN betekenen !!
Misschien herken je het wel..
Misschien niet..

Ikke75
12 jaar geleden

Wanneer ik iets heb geuit wat ik niet had mogen uiten, droom ik dat er een draad of iets anders in mijn mond zit wat ik eruit probeer te halen (knippen, snijden, bijten) en er komt geen eind aan. Zodra ik een dergelijk droom krijg, weet ik dat ik ergens een fout heb gemaakt. Dus dat is de betekenis bij MIJ, bij een ander kan de betekenis uiteraard geheel ergens anders liggen. Toevallig had ik vanochtend na een lange tijd, deze droom (een draad in mijn mond en ik bleef trekken maar kwam geen eind aan) weer. Gisteren had ik inderdaad een fout begaan, dat besefte ik vandaag pas.

Wees gezegend allen.

Mandy7392
9 jaar geleden

Hallo allemaal,

Ik had vannacht voor de eerste keer dat ik die droom had, ik bleef maar trekken en doen en het voelde heel akelig. Probeerde het eruit te hoesten en trekken maar het touwtje bleef maar oneindig lang en had zelfs kokhals gevoel ervan. Ik weet wel dat ik op dit moment in mijn leven heel veel zaken niet voor elkaar heb en dat ik afhankelijk ben van anderen wil dat veranderen, wil zo snel mogelijk dat ik weer alles op orde heb maar heb een gevoel van onmacht. Denk dat het na het lezen van jullie verhalen daarmee te maken heeft dat ik dit droom.

Riek
9 jaar geleden

Zelfde droom gehad en heel erg herkenbaar, bij mij was het plastic en er kwam ook geen einde aan

Meisje456
8 jaar geleden

Ik had deze droom ook vanochtend. Heel raar het was bij mij een haar of een heel dun touwtje en het kwam uit mijn keel, ik bleef er aan trekken en het brak telkens af maar ik kon weer door gaan met het trekken en het stopte maar niet.

8 jaar geleden
Beheerder

Het zijn meestal beelden van iets dat je letterlijk aan een touw uit je strot moet trekken.
Dus een langdradige, onaangename beleving, of iets waar je veel moeite mee hebt.

Deze discussie is gesloten.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024