Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hey iedereen,
ik ben compleet in de war nu ik sinds lange tijd opnieuw gedroomd heb over mijn ex. Zal eventjes kort wat uitleg geven over mezelf en mijn situatie, daarna mijn droom vertellen.
Mijn ex en ik zijn nu zo'n anderhalf jaar uit elkaar, en alhoewel we eerst als vrienden verder gingen is dit van haar kant omgeslagen in een haat verhouding waarin ze me zelfs onterecht aangeklaagd heeft wegens stalking. We hebben allebei dezelfde hobby (vliegtuigspotten) waardoor we elkaar wel eens zien op airshows ed. Allebij zijn we verzot op een bepaalde (Belgische) reddingshelikopter (de Seaking, dit maakt het makkelijker bij de uitleg van mijn droom aangezien deze heli erin voorkomt).
Nu over de droom. De droom speelde zich duidelijk af in 2 delen. Het eerste deel van mijn droom herinner ik me niet echt zo goed. In dit deel hadden we geen contact en ging als volgt. Ik herinner me nog dat ik naar een event ging waar de Seaking een demonstratie gaf (dit gebeurt in mijn echte leven vaak). Ik was alleen naar dat event gegaan en zocht me dus een goed plaatsje om foto's te nemen. Op een bepaald ogenblik zag ik dat zij de duiker van het reddingsteam was en dat zij naar beneden gewincht (het neerlaten van een persoon uit een helikopter via een kabel) werd en dat ik hiervan schrok omdat zij geen militair (leden van het reddingstema zijn militairen) is. Wel heeft ze in het echte leven momenteel een relatie met een 20 jaar oudere militair die instaat bij de organisatie van events en webmaster is. Verder herinner ik me in dit deel dat ik vrienden tegenkwam, welke vriende weet ik niet, maar het waren vrienden.
Deel 2 was veel duidelijker en hadden we duidelijk contact. We zaten op een bus op weg naar een airshow. Onderweg praten we met elkaar en op een bepaald moment confronteerde ik haar met foto's waarop zij als duiker te zien was (uit deel 1 van mijn droom). De reactie hierop weet ik niet meer. Er werd verder gepraat en ik vroeg wat ze nu in het leven deed. Ze vertelde me dat ze een stage volgde met als doel een job bij de marine. Deze job was het vervoer van bommen en mijnen. Toen ze me dit vertelde voelde ik wel een duidelijke angst bij mezelf. Toen we aankwamen op de airshow zagen we onmiddelijk een paar nieuwe helikopters welke onze aandacht trok. Toen we uitstapte uit de bus stond 1 van de heli's op het punt op te stijgen. We stapten vlug uit, namen onze fotocamara's en namen foto's toen dit toestel opsteeg. Hiervan herinner ik me nog zeer duidelijk dat het om een bordeaux-kleur toestel was. Op dat moment werd ik wakker. In dit deel van de droom waren we weliswaar wel als vrienden op stap, toch voelde ik een ietwat gespannen en vijandige sfeer.
Nu vind ik het in eerste instantie raar dat ik na zo'n lange tijd terug over mijn ex gedroomd heb. Nu moet ik er bij vertellen dat ik het na deze relatie (4 jaar geduurd) moeilijk had en toen vaker over haar gedroomd heb. Dacht altijd dat dromen over je ex een teken was dat je er niet over bent, toch denk ik er volledig over te zijn na een lange verwerkingsperiode.
Nu heb ik vluchtig wat opgezocht over dromen en de symbolen erin. Dromen over je ex zou een waarschuwing zijn voor je huidige of volgende relatie. Een bus zou staan voor geen originaliteit en meelopen met de meute. De helikopter staat dan weer voor je ambitie dat je wil bereiken. Langs andere kant zou de helikopter als symbool kunnen wegvallen aangezien dit deel uitmaakt van mijn hobby. Bordeaux vind ik niet terug, maar wel rood wat staat voor ongekende energie, kracht, passie maar ook voor gevaar.
Ik vind het toch allemaal wat verwarend en zou toch zeer graag de betekenis weten van deze droom. Kan iemand mij helpen?
Droominfo, © 2024