Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hoi allemaal,
Om te beginnen zal ik even iets over mezelf vertellen. Ik ben Suzy, ik ben 13 jaar en ik zit op de middelbare school, in 2 Atheneum.
Ik houd van lezen, tekenen, gitaar spelen en nog wat dingetjes (misschien kun je daar iets mee?).
Ik droomde vannacht over een soort concurrentiestrijd. Ik zal het even uitleggen:
Ik moest van een man, die iets weg had van George Clooney, een film maken. Die film moest ik maken met twee anderen.
Ik weet niet echt waarover de film moest gaan, maar ik wist wel dat het iets te maken moest hebben met vampiers. Een soort Twilight-achtig iets dus.
- Ik heb pas geleden alle films van Twilight bekeken, en ik ben er best wel weg van. -
Daarna ging ik van de lege ruimte waarin de 'George Clooney' stond, naar een grote hal, met overal roltrappen. Het leek nog het meest op een winkelcentrum. Overal om me heen waren kerstbomen, kerstkransen, kerstballen en nog veel meer kerstartikelen. Ik was in dat winkelcentrum samen met de andere twee mensen waarmee ik de film moest maken. Tegenover ons stonden drie anderen, waarvan ik meteen wist dat zij ook de opdracht hadden gekregen om een film te maken over vampiers. Die van ons moest natuurlijk beter zijn! De figuren waren vreemd, ik zag dat er iets mis was.
-In mijn droom kregen ze niet echt vorm, dus ik kan ze nu nog niet zo gedetailleerd beschrijven.-
Ineens stond ik in de gang van mijn oude basisschool. Het was de gele gang, de gang waarin de groepen 6, 7 en 8 les kregen. De gang is op de bovenste verdieping van de school.
Ik draaide me om, en zag mijn leraar, die ik in groep 6 had. In die tijd vond ik hem stiekem best wel leuk.
-Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, maar in het echte leven ben ik verliefd op mijn lerares.-
De leraar keek eerst verbaast. Daarna keek hij verrast en riep; 'Suzy!'
Op dat moment flitste ik weer weg.
Ik stond nu in het trappenhuis, en er was niemand. Iedereen zat in de lokalen, of was in de lerarenkamer.
De drie 'concurrenten' waren er ineens ook, en begonnen te grijnzen. Ik kon nu een beeld van ze krijgen. Ze waren vrij angstaanjagend. Eén van hen leek op een figuur uit de tekenfilm-serie die ik die ochtend had gezien. Toen ik beter ging kijken, zag ik dat ze alle drie getekend waren. Die ene, die op de figuur uit de tekenfilm leek, was een krokodil (een getekende krokodil). Hij begon me te krabben, bijten, slaan en schoppen. De andere drie gingen meedoen.
Gek genoeg voelde ik geen pijn, ik voelde alleen maar angst. Ik rende twee trappen af, en kwam bij de blauwe verdieping. Er kwamen twee onbekende mensen uit de deur. Het waren een man en een vrouw, en ze leken nogal gehaast te zijn. Ik probeerde ze tegen te houden, en schreeuwde 'Help! Zij willen me pijn doen!' Maar niks werkte. De vrouw zei 'Ik heb geen tijd,' en liep nog sneller door. Ze had een beige jas aan, die open hing. Onder die jas had ze een zwart t-shirt met lange mouwen. De vrouw had bruin haar, dat ze in een staart droeg. De man ging helemaal niet op me in. Hij was kaal, en had lichte stoppels op zijn kin en bovenlip. De twee mensen liepen de trappen af, en verdwenen. Op dat moment draaide ik me weer om. De tekenfilmfiguren grijnsden triomfantelijk, en kwamen ook de trappen af. Ik stond er nu helemaal alleen voor.
Ik ging de deur door, de blauwe gang in. Op dat moment kwamen de tekenfilmfiguren achter me aan, en ik werd verblind door angst. Ik viel op de grond, en met die schok werd ik wakker.
Ik wil heel graag weten wat dit betekent, want ik heb geen idee waar dit over gaat. Ik merk wel dat bepaalde mensen uit de droom lijken op personen, zoals George Clooney. De man die me niet wilde helpen, had iets weg van mijn huidige gymleraar, waar ik een "hekel" aan heb.
Ik hoop dat jullie verklaringen kunnen vinden, ik ben benieuwd! :)
Groetjes, Suzy
Niemand?
Hoi SuzyTheOne
De vampier die in de droom verschijnt is het wezen dat onze levenskracht ontneemt. Worden we in de droom door een vampier gebeten dan hebben we in het waakbestaan te maken met mensen die ons figuurlijk gezien uit willen zuigen
De verschillende verdiepingen van een gebouw symboliseren de verschillende fases van ons bewustzijn, maar ook de gedeelten van ons lichaam. Hoe hoger de verdieping waarop we ons in de droom bevinden hoe groter het bewustzijn. Hoe lager de verdieping hoe lager ons bewustzijn. Heeft te maken met ons hooft en denken
Als je droom zich in een hal van een huis afspeelt, wijst dat op tijdelijke frustratiea, maar een lange, smalle hal betekent uitstel en angst.
De trap vormt verbindingen tussen de verschillende verdiepingen, welke op hun beurt symbool staan voor de verschillende gedeelten van onze persoonlijkheid
Wie tegen een krokodil vecht, is meestal in gevecht met zichzelf
Er zit wel een beetje waarheid in jou droom een film kan copie zijn van je zelf een teken film figuurtejs en draken.
Maar het is wel belangrijk om te naar je zelf te kijken war je mee bezig bent en of dat goed is.
Groeten H@ns.
Hoi H@ns,
Heel erg bedankt voor je uitleg! :D
Groetjes, Suzy
Droominfo, © 2024