Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Droom over zingen tegenover grote vrouw

JohanV
13 jaar geleden

Ik doomde dat ik stond te zingen tegenover een hele grote vrouw.
Ze was een kop groter als ik en had overwicht t.o.v. mij.
Ik was een beetje onzeker.
Op een gegeven moment werd ik door die grote vrouw en/of door de menigte opgetild en kwam boven hen uit.
Het was alsof ik gedragen werd door hen. Een beetje het idee dat je wel eens bij een concert ziet dat iemand gedragen wordt door het publiek.

13 jaar geleden

Hoi JohanV

Het zingen dat we in de droom doen is eigenlijk alleen maar positief uit te leggen, mits we in de droom niet verschrikkelijk vals zingen. Datgene wat er in de droom gezongen wordt moet men zo goed mogelijk onthouden, De inhoudt van het lied kan veel aanwijzingen bevatten.

Onbekende vrouwen die in de droom verschijnen symboliseren de onbewuste vrouwelijke kant van de dromer. C.G. Jung noemde dit de anima. Dergelijke vrouwen kunnen ons belangrijke dingen over ons gevoel en onze capaciteiten mededelen. Onbekende vrouwen wijzen daarom meestal op eigenschappen waarvan we ons tot nu toe niet bewust waren dat we ze hadden.

Het optillen kan betekenen dat je even boven je eigen niveau bent uitgetilt, maar ook dat je als je niet goed op je zelf past het contact met de aarde verliest en dat je zweef neigingen kan krijgen.

Kijk maar of je er wat mee .

Groeten H@ns.

Johan
13 jaar geleden

Dag Hans

Bedankt voor de uitleg.
Volgens mij maakte ik geen geluid. Ik stond dus voor een microfoon maar ik maakte volgens mij geen geluid.
Die grote vrouw stond ook te zingen maar maakte ook geen geluid.
Ik was t.o.v. die vrouw erg klein maar ik voelde me figuurlijk ook klein t.o.v. haar.
Die vrouw had overwicht en charisma. Ik bang en in mezelf gekeerd

Veranderd dat nog iets aan de uitleg?

Johan

13 jaar geleden

Hoi Johan.

Ik denk als ik alles zo nog eens over lees, dat jij je vrouwelijke kant over heerst en dat jou dat benauwd er bang voor bent, ik denk ook dat zowel jij als jou vrouwelijke kant meer aandacht verdiend en als die aandacht er is dat jij je goed laat horen en goed gehoord wordt, je ook meer je zelf kan zijn.

Kijk maar

Groeten H@ns

Johan
13 jaar geleden

Dag Hans

Nogmaals bedankt voor je uitleg.

Wat bedoel je met vrouwelijke kant.
Bedoel je dat ik meer op gevoel moet doen en minder met mijn hoofd?
Of heeft "vrouwelijke kant" een andere betekenis?

Johan

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024