Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

droom over balletjes in mijn neus

Elisabeth
13 jaar geleden

Hallo,

Ik heb vannacht zo'n rare droom gehad. En het lukt me niet om het op te zoeken. Ik was met mijn vriend en oud schoolgenoten in een ruimte. En ik hoorde iets vallen op de grond en het was een bolletje (zo'n klein zilver hard balletje) en toen snoot ik het in me hand en er bleven super veel bolletjes uitkomen! Ik ben niet verkouden trouwens.

Groetjes,

Elisabeth

13 jaar geleden

Hoi Elisabeth

De ruimte de kamer is het binnenste van het huis, dus in feite het centrum van ons eigen ik.

De school is het symbool voor het levenslange leerproces dat we allemaal doorstaan.

Vrienden die we in de droom zien zijn meestal de schaduwen van onze eigen ziel.

De neus heeft een seksuele betekenis, met name een fallische. Dat dit niet geheel onzin is bewijst de biologische wetenschap. De neus is als reuk orgaan een communicatiemiddel.

De ronde kogels zijn het symbool van geconcentreerde energie, denk maar aan de zon of de wereldbol. In de droom wordt daarmee onze psychische energie bedoeld.

Zilver dat in de droom verschijnt wijst op vrouwelijke waarden. Het symbool dat van zilver is en de rest van de droom moeten dit verder verklaren. Zilver staat verder ook voor de onbewuste vrouwelijke kant van de dromer.

Ik denk dat jij je vrouwelijke kant wat onderdrukt of zo, de symbolen wijzen een beetje in die richting..

Kijk maar of je er wat aan hebt.

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024