Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Dromen over concentratiekamp en gaskamer

Leendert
13 jaar geleden

Ik droom vaak over de concentratiekamp en de gaskamer. Ik ben echter geboren in 1950.Mijn ouders zijn ondergedoken geweest in de 2e Wo.
Ik droom vaak in Full color hoe het daar in de kampen aan toe ging. Ik vindt het gewoon eng...Ik heb suikerziekte en ik vermoed dat de dromen door hoge glucowaarden ontstaat. Maar elke keer is het treffend dat ik deze dromen (te) vaak heb.

13 jaar geleden

Hoi Leendert

Het kan zijn dat je die periode hebt mee gemaakt, maar dan in een ander lichaam en nu deze ouders hebt opgezocht die zelf de oorlog hebben mee gemaakt.

Groeten H@ns.

13 jaar geleden

Hallo Leendert ,

Ik zou graag een aanvulling op Hans zijn reactie willen geven.

Te lage of hoge gluco waardes , of andere waardes, als bv serotenine, of zelfs stoppen met nicotine geven inderdaad nare dromen . Zelfs het snachts te warm hebben, kan nare dromen geven.

Vaak worden angsten van onze ouders doorgegeven aan de kinderen ,een natuurlijk overlevings proces van ons onderbewustzijn, dit komt ook voor in het dierenrjijk.
Het doorgeven kan doormiddel van beeldvorming uit verhalen ontstaan, maar ook diepere trauma';s kunnen energetisch worden doorgegeven.

De vraag is nu hoe kom je er van af? Ik zou het zo min mogelijk aandacht geven. Het is duidelijk dat er iets uit uw systeem wilt. Zodra u hier angst, afkeur of welke emotie dan ook aan koppelt geef je de nare herrinnering energie, kracht, waardoor het of sterker word of verder het onderbewuste in word geduwt , wachtend om weer met een eruptie naar boven te komen. Zodra het aanschouwt word als iets objectiefs verlies het uiteindlijk zijn krachten en stopt het.
Het is een kwestie van aanschouwen en weten dat je veilig in het hier en nu bent(zodra je wakker bent). DIt is de leer van meditatie , gadeslaan en laten gaan. Niet verder mee bezig zijn. Het is iets wat in u zit maar u bent het niet.

Groet Jan

3 keer bewerkt. De laatste keer was 13 jaar geleden door jan123.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024