Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Pijnlijke dromen

13 jaar geleden

Hopelijk kan iemand mij wat meer inzicht geven in mijn 2 dromen.

Voorgeschiedenis:
De persoon in mijn droom is een mijn ex, ik noem hem maar even B. We zijn allang uit elkaar en liefdes gevoelens (op gebied van relatie of lust zijn er al heel lang niet meer). Wel hebben we beide (tenminste B gaf dat ook aan) altijd het gevoel gehad niet zonder elkaar te kunnen in het leven (niet heel letterlijk maar het gevoel) zeg maar en dit komt door een diepe verbondenheid.
Dus hebben we na onze relatie nog jaren goed contact gehad.
Door de tijd heen zijn we elkaar minder gaan zien en nu hebben we elkaar al zeker 2 jaar niet gezien en gesproken.
Op zich helemaal niet erg en ik heb ook absoluut niet de neiging of het gevoel dat ik weer contact moet opnemen.

Maar dan nu de dromen
B komt eigenlijk nooit voor in mijn dromen behalve in 2 hartbrekende dromen (als ik wakker ben overvalt me een gevoel van gemis)

droom 1:
Ik ga skieen en voordat ik kan gaan skieen moeten alle spullen naar boven langs een rotserig riviertje de berg op.
Alle spullen zijn boven maar ik moet nog 1 keer naar beneden maar ipv langs het riviertje moet ik over een zwembad met een ijslaag verspreidt over de helft van het zwembad.
Deze ijslaag lijkt erg dun en nadat 1 persoon er doorheen zakt lijkt het me beter om maar meteen te zwemmen.
Het zwembad is erg vol met mensen en een beetje mijn weg zoekend erdoor heen, loop ik eigenlijk recht tegen B. aan. Onze blikken kruisen elkaar enkele seconden.
De blik in zijn ogen is hartverscheurend... We zeggen niets en mijn eerste reactie is me terugtrekken en een andere weg te nemen.

Droom 2:
Ik ben in een soort groot pakhuis waar verschillende lessen worden gegeven. Ik ben hier ook aanwezig voor school en tussen de lessen door staat B op me te wachten, we hebben elkaar al lang niet meer gezien maar als vanouds klikt het. Er is een heel vervelende jongen aanwezig en B. neemt me een soort van in bescherming en we gaan gezellig samen wat eten.
Tijdens deze droom op het moment dat we elkaar zien voel ik een onbeschrijflijk gevoel van gemis en vertrouwen.

Deze dromen laaien het gevoel van gemis op. Maar toch is er geen neiging te bellen, te mailen ofzo terwijl dit toch een optie is.
En deze dromen geven het gevoel dat hij echt bij mij is op dat moment.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024