Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Niet kunnen slaan in dromen

Sam Verhagen
13 jaar geleden

Hallo, ik ben een 14 jarige jongen en ik droom sinds een jaar vaak gewelddadige dromen.
Vaak zijn dit dromen waarin ik tegen een of meerdere mensen moet vechten, vaak mensen
die ik in het echt ken en ook niet zo aardig vind. Maar als ik dan moet vechten, dan probeer
ik te slaan maar dat lukt niet.. Het is net alsof een of ander krachtveld mijn slag tegenhoud.
Ik ben zelf helemaal geen aggresieve jongen, maar toch is het een heel vervelend gevoel
als je dan niet kan slaan.. Schoppen en dergelijke gaan wel.
Kan iemand me hiermee helpen?

Groetjes, Sam

13 jaar geleden

Hoi Sam Verhagen

Ik denk dat het meer verwerkings dromen zijn, om dat het verweer tegen die mensen die je niet leuk vindt je niet zo goed kan verweren.

Groeten H@ns.

Esmee3
13 jaar geleden

Wat ik eerder denk, is dat je graag zou wensen dat je dat kon doen en je eens kon laten gaan tegen al die mensen die je zo dwars zitten, maar dat je, zoals je zelf al zegt, geen gewelddadige jongen bent en je onderbewustzijn je tegenhoudt.

Een soort strijd tussen je brein en je hart kun je wel zeggen. Je hart wil het doen, maar je brein, die blijkbaar sterker is, weet dat het niets oplost en daarom houdt je onderbewustzijn je hart tegen.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024