Mijn droom waar dat ik graag de betekenis van zou willen ontdekken :
Twee jongen komen aan gereden.
Ze parkeren zich achteruit en rijden bovenop één wagen en parkeren zich op de tweede.
Willen daar blijven staan. Komen man en vrouw aangerend.
Man met brilletje geloof ik. In ieder geval toch één van de twee.
Die jongens vertrekken en geven echt superveel gas.
Man wilt de deur openmaken dat lukt niet direct.
Ik weet dat ik even keek naar de begin van de straat waar een goede vriend, sinds kort, staat.
Dan zie ik ook met eigen ogen dat die man een geweer uit zijn zak haalt en de auto stopt.
Man doet de deur open en schiet de chauffeur in de nek neer. Ik zie mensen weglopen.
Meerdere mensen laten zich vallen op de grond.
Een zwarte man met buik en bril en laat zich vallen op de grond heel dicht bij mij was hij.
Hij stond heel dicht tegen het incident. Ik wou nog gewoon rustig blijven staan.
Omdat ik niets verkeerd had gedaan aan de auto. Maar mijn goede vriend liet weten dat ik naar beneden moest komen.
Ik zag nog dat hij een onschuldige vrouw in haar rug schoot. Ik wandelde rustig naar beneden met een bang hart.
Ik wist dat ik niet hysterisch moest gaan lopen naar beneden.
Mijn vriend vroeg waarheen en ik kende een beetje de weg.
We gingen weg. We wandelden en liepen een aantal keren verkeerd.
We kwamen terug op plaatsen waar we al waren geweest.
We kwamen trappen naar beneden waar mensen naar boven liepen en ik zei tegen de meesten : er is iemand met een geweer, meekomen.
We liepen een winkel binnen met al een groepje mensen achter ons.
Weer mensen waar dat ik dat tegen zei voornamelijk vrouwen.
Maar er waren ook mannen in de groep die ons volgde.
Ik herinner me dat ik voorop liep. Mijn vriend achter mij.
In de winkel liepen we door en ik zei tegen een vrouw die een glazen pijp rookte met water en weed in dat er iemand rondliep met een geweer en dat ze moest meekomen maar het interesseerde haar niet veel.
Op het einde van de winkel zag ik dat het een growshop was.
Ik wilde mijn vriend zijn hand vasthouden maar hij liet me zijn pols vasthouden.
Ik wilde zijn hand maar kreeg hem niet. Dus liet ik hem los.
Op een gegeven moment wist ik niet meer waarheen.
Mijn vriend wilde gewoon terugkeren maar ik dacht dat het nog niet veilig genoeg ging zijn.
En dan zag ik heuvels en klom daarheen weer wilde ik zijn maar kreeg weer zijn pols.
Ik keek samen met hem achterom en door de struiken zagen we pas dat we een grote groep bijhadden.
Ik klom nog en zag opeens ligstoelen met rode kussens en tekening op. We gingen daarheen.
Ik zag een gsm op een staander met sms'jes dat nog moesten gelezen worden.
Ik zet mij neer en zie dat een camera op ons gericht is. Mijn vriend zit naast me.
Toen zei iemand dat mijn neef eraan kwam. Ik moest twee keer kijken en zag dat het klopte.
Hij ging vanachter rest zitten. Ik zat vanvoor links. Ik ging naast hem zitten.
Hij vertelde dat hij met iemand had gevochten en liet zijn hand zien. Ik zag dat het rood zag met een bult op.
Toen vertelde ik wat ik van dichtbij had gezien.
Toen reed er een bus voorbij van het werk dat ik werkte en mijn goede vriend ook. En ik wuifde naar degene die daarin zaten.