Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Overstroming

Roelof
12 jaar geleden

He hoi,

Ik droom wel eens over dat ik een vloedgolf zie aankomen. Soms op een strand of bij een waterdam. Als de golf mij bereikt laat ik mij meeslepen tot op grote hoogtes, Ik ben niet bang, het is zelfs een beetje spannend. Ik kom altijd weer goed terecht na een lange val naar beneden. Weet iemand wat dit betekend? Alvast bedankt voor je reactie.

Mvg
Roelof

12 jaar geleden

Hoi Roelof.

De overstroming in de droom is een teken dat je in het waakbestaan overspoeld zal worden met valse gevoelens van wanhoop, verdriet of pijn. Overstromingen duiden er vaak op dat je emotioneel geheel uit balans bent geraakt, hetgeen zijn uitwerking op jou dagelijkse leven kan hebben.

Komt in de droom het water tot aan de dijken te staan, maar bezwijken deze niet, dan symboliseert dit jou kracht waarmee jij je tegen invloeden van buitenaf verzet. De vloed kan echter ook de sporen van het verleden wegwassen en derhalve reinigend werken.

Vallen heeft verder te maken met contactstoornissen en innerlijke remmingen.

Deze droom wil jou zeggen, dat je meer weerstand moet bieden aan die dingen die je in je dagelijs leven jou van streek brengen en je zelf meer laat zien en niet op de vlucht gaat voor moeilijkheden die je tegen komt..

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten h@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024