Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Ik heb gedroomt dat ik in een nieuw huis ging wonen het zag er nog kaal uit ruime woonkamer apparte keuken. ik liep door het huis en ging kijken hoe ik het wou gaan inrichten ik stond dus in de woonkamer voor en liep naar achteren en gek genoeg was het daar open soort van tralies. Opeens hoorde ik een duif die vloog even naar binnen dus me pa pa keek er ook even naar en hij kijk naar boven en werd letterlijk helemaal ondergescheten door de duivenpoep dus ik snel een theeddoek voor hem. ik vond het maar een raar huis en zag een buurman en vroeg meteet waar het probleem vandaan kwam ...ik verstond hem dus niet ik keek naar beneden en zag een duiven hok mijn onkamer grensende dus aan een hele vieze enorme duivenhok en zag allemaal van die vieze duiven ze zagen eruit zoals die stadsduiven met stompte voetjes e.d zwaar verloost dus. .. Het probleem werd dus verholpen dat een van de biren er een hond op losliet en de duiven doodbijte en een van de buren schepte alle duiven weg ...nou dat was dus mijn droom...
Ik heb laatste tijd rare heftige dromen...
Gister droomde ik dat ik in een bus zat en die reed langs een strand .. ik droom eg vaak over zee en strand trouwens. marr in zee zag ik een reuzenvis die sprong steeds de lucht in en verderop zag ik er nog een en ze kwamen steeds dichterbij ik rende voor me leven haha..
Hoi
Duiven zijn het symbool van vrede, geluk, vernieuwing, het erotische, het zachtzinnige en het gevoelige.
Het huis in de droom is het symbool voor ons eigen lichaam, waarbij de openingen de openingen van ons lichaam kunnen vertegenwoordigen. Het is het huis van de ziel, ons eigen ik. Een oud bouwvallig huis wijst ons er op dat we ons zelf moeten corrigeren.
De ontlasting in de droom moet ons bevrijden van onbehagelijk gevoelens, schuldcomplexen, spanning, verdriet, nare herinneringen en nutteloze gedachten.
De vader die we in de droom tegenkomen is vaak de man die ons bij staat met zijn raad of ons wil manen tot discipline.
Doden we een duif dan verspelen we een goede vriendschap.
Het vervoer staat symbool voor de manier waarop wij ons levenspad bewandelen. Zitten we in de droom in een autobus, dan wil dat zeggen dat we in het waakbestaan uitsluitend in staat zijn om samen met anderen ons doel te bereiken.
Wie in de droom aan het strand loopt heeft in het waakbestaan behoefte aan rust en verlangt daarbij vaak naar betere tijden.
Komen er in de droom enorm grote vissen op ons af, dan staan ze symbool voor het dreigende gevaar dat we in het waakbestaan mogelijk niet af kunnen wenden. Zien we in onze droom vissen die op de een of andere manier heel groot zijn geworden dan is er iets in onze geest gebeurd waardoor de herinnering aan ons verleden voor een groot deel vernietigd is. Meestal wordt dat veroorzaakt omdat we een traumatische ervaring hebben. Als in de droom vissen heel groot geworden zijn dan is vaak ook de omgeving vervallen of vernietigt.
Kijk maar of je er wat me kan.
Groeten H@ns.
Droominfo, © 2024