Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Vis die men vinger er (bijna) afbijt

Hellen
12 jaar geleden

Hallo,
ik lees dat vissen staan voor geluk, toch betwijfel ik dat echter in mijn droom..

ik droomde dat een vis het vlees rond men wijsvinger (geen idee meer of het de linker of rechter vinger was)
eraf beet, en dat er alleen nog maar een vel en bot eromheen bleef, daarna probeerde een andere vis
(het was een opgeblazen vis met stekels) diezelfde vinger helemaal wou afbijten, maar ik kon dat net op tijd tegen houden.
ik denk niet dat in mijn droom vissen staan voor geluk..

kan iemand mij deze droom alsjeblieft uitleggen ik snap er namelijk echt niks van...

Groetjes

Hellen

12 jaar geleden

Hoi Hellen.

Vissen golden al in het oude Babylonië als seksuele symbolen. Toch hebben vissen deze betekenis in onze moderne tijd enigszins verloren

Vingers zijn het centrum van je tastzin. Als je over vingers droomt heeft in het waakbestaan vaak een grotere behoefte aan handelingsvrijheid. Raak en je in de droom een of meerdere vingers kwijt dan wordt jou handelen in het waakbestaan beperkt.

Dromen over een vis met stekels (kogelvis) voorspelt een moeizaam verlopende verstandhouding met vrienden, waarvoor geen duidelijke oorzaak aanwijsbaar is.

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024