Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

het huis van mijn grootouders

12 jaar geleden

Ik droom regelmatig van het huis waar mijn grootouders woonden en waar ik veel tijd heb doorgebracht.

droom 1. Ik stap uit de bus tegenover het huis.
alles is zoals het vroeger was alleen lijken de huizen dichtgetimmerd.
Ik kan niet naar binnen in het huis en ik weet ook wel dat dat komt omdat mijn grootouders er allang niet meer zijn.
Er komt geen bus meer dus ik moet gaan lopen naar het dichtstbijzijnde station het is donker ik voel me niet op mijn gemak en heb het gevoel dat ik bekeken wordt.

droom 2. ik ben op de bovenverdieping in het huis. In mijn jeugd waren er zolders in dat huis waar ik niet mocht komen.
Nu kijk ik er rond en het is er nog steeds zoals het vroeger was. Dan ga ik naar de "torenkamer" . Daar zijn heel veel mensen die ik niet ken en er is voor mij geen ruimte dus ik ga door de voordeur naar buiten ( dan wordt ik wakker)

droom 3. Ik kom via de garage het huis binnen dat er precies zo uit ziet als ik me herinner maar dan in spiegelbeeld..
ik loop door de gang en kijk naar de trap.. ik weet dat ik niet naar boven kan gaan omdat dat niet hoort.
op dat moment wordt ik wakker.

droom 4. ik ben weer op de bovenverdieping van het huis .. het is er donker en het dak lekt.. ik weet dat ik het moet maken omdat er anders nergens iets van terecht komt . wat ik ook doe ik blijf ronddolen en ik krijg niets voor elkaar.

als iemand me kan vertellen waarom ik droom van een huis waar ik al 38 jaar niet meer ben geweest zou ik dat heel fijn vinden

Bramco
12 jaar geleden

Als ik zo uw dromen lees,dan vermoed ik dat u dingen uit het verleden niet los kan laten en dat willen uw dromen zeggen laat los het verleden,,vriendelijke groet Bramco

12 jaar geleden

Hoi feetamins

Het vervoer staat symbool voor de manier waarop jij je levenspad bewandeld. Zit je in de droom in een autobus, dan wil dat zeggen dat je in het waakbestaan uitsluitend in staat bent om samen met anderen je doel te bereiken.

Het huis in de droom is het symbool voor je eigen lichaam. Het is het huis van de ziel, je eigen ik. De verdiepingen zijn de verschillende gedeelten van het lichaam. Zo is b.v. de zolder het hoofd en de kelder ons onbewuste. Een oud bouwvallig huis wijst jou er op dat je je zelf moeten corrigeren

Het station dat je in de dromen ziet of wil bereiken is een tijdelijk rustpunt tijdens je levensreis, maar het kan ook het gestelde doel zijn dat je zal bereiken.

Dromen dat je een zolderkamer binnengaat voorspelt de neiging theorieën voor waar aan te nemen terwijl je de praktijk uit het oog verliest; hiermee zult je anderen belasten

Soms is de gang slechts een etappe op jee levensweg.

Liggen de dakpannen schots en scheef door elkaar dan ben je zeer beïnvloedbaar en heb je niet alles op een rijtje, tenminste als het lekken door de dakpannen komt.

Renovaties zijn aanpassingen je onszelf, Je probeerde het dak te repareren en daar kwam niet van te recht schrijf jij.

Zo maar een paar symbolen uit droom en wat ze kunnen betekenen, ik denk dat je op zoek bent naar je zelf, je komt in die droom je spiegelbeeld tegen wat niet je zelf is, je bent er al 38 jaar op naar zoek naar je ware ik, je verleden is als het ware dicht getimmerd, het oude huis van je opa en oma.

Je droom wil ook zeggen je bent uit de bus gestapt en omdat er geen bus meer komt moet je lopen naar het stadsion een rust punt, maar ook veranderering wat nu in je leven kan komen, omdat het oude verleden tijd is en losgelaten moet worden

Kijk maar of je er wat aan hebt.

Groeten H@ns.

12 jaar geleden

dank je wel voor jullie reacties.. er zijn inderdaad wat vraagtekens in mijn jeugd waar ik af en toe weer mee wordt geconfronteerd.

en ik ben ook wel bezig met het "heruitvinden" van mezelf.

Ik werk op het moment meer dan goed voor me is en ik merk dat ik makkelijk dingen aanneem van anderen .. waar ik anders wat kritischer ben.

Loslaten ja... maar je moet ook losgelaten worden

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024