Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Oké, ik heb dus zo nu en dan dromen over vampiers. Ik droom dan meestal, zo niet altijd, dat ik er één ben of wordt. (In mijn eerste droom werd ik er in één verandert, in die erna was ik er gwn één.) Dit soort dromen blijven terugkomen, op momenten dat ik het bijna was vergeten, dus ik denk dat er mss een betekenis achter zit. Ik zal even de dromen omschrijven die ik heb gehad.
In de eerste droom, ging ik dus naar zwemles. Maar, toen bleek dus dat de zwemleraar een vampier bleek te zijn. Iedereen wegrennen natuurlijk, ik ook, maar ik zelf was niet snel genoeg, en hij kreeg me te pakken. Ik voelde een scherpe pijn in mijn nek, en toen werd het even zwart. Hierna is het een beetje vaag, maar wat ik nog weet is dat ten eerste ik in een vampier was verandert, en mijn manier van denken in die droom was verandert. Eerst had ik nogal een hekel aan vampieren, voornamelijk omdat ze mensen dood maakten. Nu vond ik ze oké, cool zelfs, en dacht niet eens meer aan het laatst genoemde feit. Ook was ik eerst nogal zwak, en die zwemleraar vampier zorgde voor me. Hij nam iedere nacht bloed voor me mee, en ik kwam langzaam op kracht. Ook was de omgeving sterk verandert, het zwembad was gewoon een alledaags zwembad, maar waar ik dus verbleef na de 'black out', leek meer op een spookhuis uit een griezelfilm. Het was oud, muffig, er waren spinnenwebben, etc. De droom stopte voor ik echt op krachten kon komen.
In de tweede droom, was ik blijkbaar net vampier. Ik had toen dus nog moeite om mezelf te beheersen, en ging ergens naartoe om dat te leren. Ik weet ook nog dat er een soort drankje was dat bloed kon vervangen, maar het smaakte echt hartstikke vies. Uiteindelijk verloor ik dus ook de controle, en probeerde mijn broertje te bijten. Echter, dit kon ik gwn niet, letterlijk. Alsof zijn neck van steen was ofzo, ik kon er niet doorheen. (Heel raar, ik weet het.) Ik weet ook nog dat de omgeving vrij donker was, de muren enzo hadden een donkere kleur, en een keer toen ik in een soort van stad was, was het nacht en het leek er gwn levenloos. Allemaal lege kantoorgebouwen, met heel veel ramen en geen lichten aan. Ik weet niet heel veel meer van deze droom, behalve wat ik net heb genoemd.
In de derde droom was ik bij mijn oma. Gek genoeg was ik dus een vampier, en mijn broertje een weerwolf. Ik weet nog dat we naar buiten gingen, om... Tja. Gwn simpelweg op jacht. Ik vond een man, en daar dronk ik dus van, wat mij net iets te realistisch aanvoelde. Ik proefde het bloed, en dat was wel lekker, maar ook voelde ik dat zijn huid vochtig was van het zweet, en er haren op zijn nek zaten. En het voelde gewoon echt... Was nogal vies. In ieder geval, ik kwam dus een beetje te laat weer bij mijn oma, de zon was al opgekomen. Ik verbrandde niet zoals het typisch is voor vampieren, maar ik werd wel ziek. Mijn oma moest toen voor me zorgen. Meer weet ik niet meer.
In een andere droom, die ik kort geleden heb gehad, was ik ook net vampier. Zo'n andere vampier had me dus verandert, en ik was er niet echt blij mee dat ik dat nu dus was. Ook moest ik doen wat die andere vampier zei, al leek hij hier niet echt misbruik van te maken. Hij probeerde juist me blij te maken, zorgen dat ik plezier had. Gek genoeg. Klinkt misschien wel leuk enzo, maar de mensen uit mijn droom hadden het niet echt op vampiers. Ik weet nog dat er op het nieuws gezegd werd dat er nog een 'blood sucking vampire' in die ene stad was. In ieder geval, ik denk persoonlijk dat die ene vampier gwn niet meer alleen wilde zijn. Zoals ik al zei, mensen hadden het niet zo op vampieren, en vampieren werden in mijn droom ook niet ouder. Hij was waarschijnlijk al een tijdje alleen, misschien al meer dan een tijdje. In ieder geval, op een gegeven moment kwam er dus een meisje waarmee ik vroeger bevriend was. Zij wou me helpen weg te komen bij hem, maar ik legde haar uit dat ik dat niet kon (om de één of andere reden), en dat ik waarschijnlijk ook nergens echt naartoe kon. Uiteindelijk begreep ze dit. Verder weet ik nog dat ik me een groot gedeelte van de droom nogal down voelde, waarschijnlijk omdat ik A. geen vampier wou zijn, B. iedereen mij dus haatte omdat ik er één was. Wat niet echt leuk was. In ieder geval, dit is zo'n beetje alles wat ik nog over deze droom weet.
Dit zijn voor nu even alle dromen die ik me op het moment kan herinneren, maar volgens mij waren er wel meer. In ieder geval hoop ik dat iemand me kan vertellen wat deze betekenen.
Droominfo, © 2024