Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Boosheid, angst en frustratie

Lotje
12 jaar geleden

Hallo!

Vannacht droomde ik dat ik met mijn vriend in de bus zat. We zaten redelijk voorin en de bus deed er lang over om op de bestemming te komen. Achter in de bus waren jongetjes met een bal aan het spelen. De bal kwam telkens naar voren en ik werd er boos van. Door eerst op een normale manier gevraagd te hebben of ze de bal daar wilde houden hoopte ik dat het op zou houden, maar dat deed het niet. Ik pakte de bal af en wilde met hen afspreken dat ze hem terug kregen als ik de bus uit zou gaan. Op dat moment stopte de bus, stapte mijn vriend uit en bleek dat we bij de juiste halte waren. Ik baalde ervan want ik moest ineens haasten en nog uitchecken. Hij liep ondertussen al verder.
Het huis waar we moesten zijn was van een vriendinnetje van een vriend van hem, ze was jarig. Op de een of andere manier kregen we ruzie, maar volgens mij meer omdat hij van me weg rende en ik me in de steek gelaten voelde. Hij wist dat ik niet wist waar het was dus ik probeerde zo snel mogelijk achter hem aan te gaan om te kijken waar hij naar binnen zou gaan. Ik was bang dat ik anders in het donker zou achterblijven (het was al avond).
Uiteindelijk zag ik waar hij naar binnen ging maar ik voelde me zo alleen gelaten dat ik alleen maar kon huilen en met betraande ogen de weg naar de bushalte terug zocht. Ik hoorde dat hij alweer achter me aan kwam om me op te halen en te vertellen dat het wellicht een grapje was, maar ik kon er niet om lachen en wilde weer terug naar huis. Dit zou ik normaal gesproken nooit echt hebben gedaan. Ik stond bij de bushalte en keek naar de bus tijden, ze kwamen niet heel erg vaak. Op hetzelfde moment kwam er wel een bus aan gereden en ik besloot hem aan te houden, alleen om te kijken hoe vaak ze zouden gaan en of ik de schaal die ik bij me had (er was ineens een schaal met daarin een soort gerecht met gebroken eieren er in) kon weggooien. Dit mocht. Ik gooide ze in de prullenbak, maar tegelijkertijd begon de bus ook weer te rijden. Nu was ik dus zelf écht weg gegaan. Het voelde ongemakkelijk en ik voelde me bang. Mijn vriend was op de verjaardag en wist niet waar ik was, en ik was zomaar weg gegaan... ik wist niet wat ik moest doen, zat te twijfelen over uitstappen... de buschauffeur vertellen dat ik niet mee hoefde, maar ik bleef wel zitten.
Iets later in de droom was ik met vriendinnen en ik wilde mijn vriend bellen. Op het moment dat ik belde kreeg ik de voicemail met daarin een hele tekst over hoe verschrikkelijk ik wel niet was dat ik hem gekwetst had door bij hem weg te lopen, dat ik totaal niet realistisch was en dat hij naar zijn juf zou gaan in de avond (zijn juf staat naar mijn idee symbool voor een vrouw waar hij zich vroeger goed bij voelde, daar was hij in groep 3 verliefd op...) ik voelde me gekwetst door de voicemail, zeker wetende dat iedereen die hem belde die zou kunnen horen. Hij wilde me in ieder geval niet meer spreken voor de komende tijd en zag het allemaal niet zitten, zei zelfs nog iets over zelfmoord... ik werd bang. Daarna kan ik me niets meer van de droom herinneren, of tenminste, niet wat ik kan linken aan dit. Ik was op een gegeven moment ook nog even op een school aan het uitzoeken welk rooster ik had, maar volgens mij had dat geen verbinding met de droom ervoor.

Kan iemand me misschien wat uitleg geven? Alvast bedankt!

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024