Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Dood van vader

12 jaar geleden

Hallo,

Ik heb vannacht redelijk eng gedroomd en ik vroeg me af of jullie hier een verklaring voor kunnen geven. het ging nl als volgt:
Ik droomde dat mijn vader bij het leger zat (wat helemaal niet zo is) en plots bleek hij dood te zijn. Ik huilde niet, en vertelde dit tegen een vriendin via chat, zij reageerde niet echt. Mijn moeder bleef er ook koel onder (wij uiten beiden onze gevoelens niet zo makkelijk) ik vertelde tegen mijn moeder dat ik wist dat dit zou gebeuren, ze werd kwaad en zei dat het maar goed is dat ik dit niet tegen men vader had gezegd. Toen ik alleen was storte ik in, ik huilde enorm hard en er kwam flashbacks van situaties die echt waren gebeurt (bv; dat hij mijn broer succes wenste voor zijn examen, dat hij ons raad gaf over bepaalde dingen,...) ik begon heel hard te schreeuwen. terwijl ik schreeuwde hoopte ik dat ik de voordeur zou horen opengaan en dat mijn vader levend en wel zou binnenkomen eenmaal ik gestopt was met schreeuwen. dit was uiteraard niet zo, hierna stopte de droom maar ik ben nu ik wakker ben echt onder de indruk van het intense verdriet dat ik had. En ik blijf er maar aan denken. Ik heb geen idee waar deze droom plots vandaan komt en ik hoop dat jullie hier misschien een idee over hebben?

Groetjes, @

12 jaar geleden

Hoi astrid20

De dood die in de droom verschijnt als gedaante of als gebeurtenis kondigt maar zelden de lichamelijke dood aan. meestal verschijnt een dergelijk symbool in onze dromen aan het einde van een bepaalde periode. Ze kan dus het beste gezien worden als een gedaanteverwisseling van onze psyche.

De moeder is een archetypisch symbool. Volgens Carl G. Jung het verborgene, de afgrond, het duistere, het geheime, de onderwereld, het levend makende, de verleiding, het onontkoombare en het giftige. Verder staat zij voor geborgenheid, het zachtaardige, het beschermende, het autoritaire en de plaats waar de wedergeboorte plaatsvindt.

De vader die we in de droom tegenkomen is vaak de man die ons bij staat met zijn raad of ons wil manen tot discipline. Voor de juiste betekenis is de relatie die we in het waakbestaan met onze vader hebben of hadden van groot belang. Is of was de band met onze vader goed dan verschijnt hij meestal in de droom om ons te helpen, naar ons te luisteren of om ons raad te geven.

Dat is wat ik vinden kon over jou droom symbolen.

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten H@ns.

12 jaar geleden

Heel hard bedankt, nu ben ik toch al gerustgesteld dat het geen voorspelling is ofzo ;)

groetjes

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024