Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

bijzondere dromen maar ik ken hun betekenis niet...

neusje
12 jaar geleden

Dag allemaal

Ik heb recent twee dromen gehad die in mijn hoofd zijn blijven plakken. Ik weet niet hoe ik ze moet duiden, zou iemand kunnen helpen?

Droom 1
Ik ben aan het werk in mijn kamer in Tilburg en loop de gang in. Daar staat een maxicosi waarin een donkergetinte baby ligt te slapen. Ik kijk om me heen maar de moeder lijkt nergens aanwezig, ik vermoed – geen idee waarom – dat ze ergens in het grote gebouw aan het poetsen is en haar kindje helemaal vergeten is. Ik pak het kindje op en loop ermee naar buiten met de gedachte dat ik wel voor hetr kindje zal zorgen. Lopend door de straten, kindje koesterend tegen me aan geklemd, ben ik merkwaardig droevig hoewel de zon volop schijnt. Ook een soort moeheid komt over me heen. Na een tijd rondgelopen te hebben zonder dat het kindje wakker wordt, kom ik mijn man tegen die me duidelijk maakt dat ik gezocht wordt door de politie. Ik zou het kindje ontvoerd hebben en hij raad me aan me snel te melden. Het duurt even voor het tot me doordringt dat de moeder haar kindje moet missen, die gedachte was niet eerder bij me opgekomen. Ik loop dan – toch met tegenzin – terug naar mijn werk met de bedoeling de moeder te zoeken en het kindje terug te geven. Die opzet mislukt: ik word met nogal wat vertoon van macht gearresteerd terwijl in mijn gedachte alleen maar rondzingt dat ik geen kwaad in de zin had. Dan word ik verward wakker

Droom 2, twee dagen later
Ik zit in mijn auto en ben aanbeland in een enorme file. Heb me erbij neergelegd dat het nog wel even gaat duren, vind dat ook niet erg. We staan met zijn alleen op een zonnige, smalle weg met bomen en aan de linkerzijde is een sloot. Ik merk dat achter me opwinding ontstaat en zie hoe een chauffeur door het lint gaat, kennelijk vanwege het oponthoud. Ik hoor en zie hoe hij met zijn auto over twee andere auto’s – die vlak voor me staan – heenrijdt. Hij rijdt er letterlijk overheen, langzaam en weloverwogen alsof hij een tankauto is. Hij roept kwaad allerlei dingen maar belandt dan met een schuiver aan de kant van de weg en raakt met zijn beschadigde auto bijna in de sloot. Er valt een ontzette stilte totdat ik van voren uit de file mijn vriendin Kim zie aan komen rennen die luidkeels en boos tegen de chauffeur van de auto roept: waar ben je nu helemaal mee bezig?
Ik loop zelf langzaam op de auto af, kniel en kijk naar de chauffeur, een jongen van begin twintig. En ik zeg tegen hem: “Het gaat niet goed met jou, he?”. Hij draait zijn hoofd naar me toe en ik zie dat zijn linkeroog helemaal rood is. Dan begint hij te snikken als bevestiging dat het niet goed gaat.
En ik word wakker.

Het zou heel fijn zijn als iemand een tipje van de sluier kon oplichten. Bedankt!

neusje
12 jaar geleden

Is er iemand die me kan helpen met de uitleg?

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024