Hoi,
Ik ben sowieso een vrij heftige dromer. Ik leef helaas een soor tweede leven s'nachts, waarbij praten, schreeuwen, lachen, en huilen niet geheel vreemd is. Ik heb vrij vaak dromen over mensen die overleden, maar ook over voormalige geliefdes, maar de droom die ik vanacht heb gehad heeft me laten schrikken.
Ik heb zelf 2 paarden, 1 paard was vanacht in mijn droom dood, het hoe wat en waar kan ik me niet meer precies herinneren, maar het paard was dood. Mijn emoties hierbij waren wisselend, ik was er kapot van, maar ik voelde ook dat het goed zo was. Dat beangstigd me zo. Het paard is nog maar 5 jaar, en ik ben net met hem aan de slag gegaan, ik ben weg van het paard, en voel me bijna schuldig dat ik zoiets gedroomd hebt.
Wat kan dit voor betekenis hebben? Verschillende zoektochten duiden erop dat als je droomt over een dood huisdier (maar moet deze dan al overleden zijn of niet?) wijzen erop dat de jeugd verlaten wordt, en er een stap naar volwassenheid word gemaakt. Voor wie geldt dat, het (al) overleden dier, of de persoon die hierover droomt?