Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

ketting met helder blauwe edelstenen hartjes

Michelle
12 jaar geleden

nadat ik in deze droom 1 van de schoenen die ik aan had kwijt was geraakt, kwam er een jonge man naar mij toe die me geruststelde en me een kettingkje kado deed met allemaal helderblauwe edelstenen hartjes. was erg mooi.

nu vroeg ik me af waar dit voor staat.
hoop dat iemand het weet.

Groetjes,
Michelle Mena

12 jaar geleden

Hoi Michelle

Over het algemeen symboliseren schoenen hoe je in het leven staat. Ze suggereren dat je een solide basis hebt en met beide voeten op de grond staat, maar je bent een schoen kwijt wat kan betekenen dat je niet zo goed geaard bent

Als je een man ziet in je droom, vertegenwoordigt hij het mannelijke aspect van je persoonlijkheid: deze kant is assertief, rationeel, aggressief of competatief. Als de man een bekende van je is, dan is de droom een afspiegeling van je gevoelens voor deze man.

Dromen over kettingen wijzen op een verlangen los te breken uit een bepaalde routine, een oude denkwijze of relatie. Als je in je droom geketend wordt, suggereert dit dat een bepaald gedeelte van jezelf krachtig onder controle gehouden dient te worden.

Dromen over een edelstenen symboliseren de menselijke ziel, innerlijke schoonheid, puurheid en maagdelijkheid. Een alternative betekenis is dat edelstenen staan voor tranen en triestigheid. Een edelstenenketting kan op gelijkheid en conformiteit duiden.

Blauw staat voor waarheid, wijsheid, de hemel, eeuwigheid, toewijding, rust, loyaliteit en openheid. De aanwezigheid van de kleur blauw in je droom zou symbool kunnen wezen voor je spirituele gids en je optimisme over de toekomst. Je bent helder van geest. Afhankelijk van de context van je droom, zou blauw ook droefheid kunnen betekenen.

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten Hans

Michelle
12 jaar geleden

Bedankt Hans.

kan het hartjes vorm ook nog een betekenis hebben?
en het feit dat dit een kado was van hem?

12 jaar geleden

Hoi Michelle

Een droom over een hart symboliseert waarheid, moed, liefde en romantiek. Dergelijke dromen zijn representatief voor hoe je momenteel met je gevoelens omgaat en je emoties uitdrukt.

Die jonge man is de andere kant van je zelf, die jou laat zien hoe je op het moment in het leven staat, misschien is er iet bij dat je veranderen moet of proberen te veranderen, aantrekt of afstoten ,moet b.v liefde.

Groeten Hans.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024