Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

toilet

Sanne79
12 jaar geleden

Ik droom al heel wat jaren vaak dezelfde dromen. Eentje daarvan is echt heel intens en jammergenoeg ook erg smerig.. Ik zou nu wel eens willen weten of iemand anders deze droom kent, of weet wat het betekent. Ik vind op internet vrij vage betekenissen waar ik niet veel mee kan. De droom speelt zich af in een openbaar toilet. Het is er altijd heel druk, heel vies en ik kan moeilijk een vrij toilet vinden. Als ik die uiteindelijk heb gevonden is deze te vies voor woorden (zal ik jullie niet aandoen) Alle toilettten zijn vies, maar ik ga uiteindelijk toch en dan word ik wakker van walging....

12 jaar geleden

Hoi Sanne

As je droomt over een toilet, symboliseert dit de behoefte om bepaalde emoties los te laten of iets uit je leven waar je eigelijk niets aan hebt te laten gaan. Als je in je droom de wc schoonmaakt,betekent dit dat je je uit je oude vel losmaakt en je remmingen laat varen.

Een droom waarin je in een openbaar toilet bent zonder deuren, geeft je frustratie weer over je gbrek aan persoonlijke ruimte en privacy. Het kan er ook op duiden dat je moeite hebt om sommige oude emoties los te laten. Als je deze emoties vrijgeeft, bent je mischien bang dat anderen je erop zullen aanspreken of bekritiseren.

Een verstopte wc duidt erop dat je je inhoudt en bepaalde gevoelens (te lang) hebt ingeslikt. Een overspoelend toilet vertegenwoordigt het verlangen om je emoties volledig te kunnen uiten.

Als je droomt over poep, verwijst dit naar (negatieve) eigenschappen van karakter, waarvan je zelf denkt dat ze onwenselijk en weerzinwekkend zijn. Je zou deze trekjes moeten erkennen en proberen ze een plaats in je leven te geven, zelf als je je hiervoor schaamt. Laat de negativiteit in je leven los.

Dromen waarin je niet in staat bent om je van je ontlasting te ontdoen, suggereren dat je niet bereid bent om je emoties los te laten. Je bent misschien een binnenvetter die zijn/haar gevoelens liever voor jezelf houdt.

Volgens Freud duidt poep op bezetenheid, trots, schaamte, geldzaken en agressiviteit. Wanneer je droomt dat je met poep speelt, symboliseert dit volgens Freud bezorgdheid over je financiën.

Als ik dit zo bekijk wordt je steeds weer duidelijk gemaakt dat je met je zelf aan de slag moet, met je problemen, er mee rond blijven lopen daar wordt je niet beter van, dus probeer je problemen los te laten, dan zal die droom niet meer terug komen denk ik.

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten H@ns.

Sanne79
12 jaar geleden

Wauw Hans, daar heb ik wat aan! Ik moet er nog even achterkomen wat die emotie dan is en welke eigenschappen het zijn, maar dat ik ermee ad slag moet, is duidelijk. Heb deze droom al jaren.. Bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024