Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hallo,
Weet iemand wat mijn droom betekent? Er zitten zoveel elementen in dat ik er zelf niet uitkom:
Ik sta op het strand. Er staat iemand rechts naast me, een manfiguur, weet verder niet wie het is. We kijken uit over de zee. Boven de zee hangt de zon, die heel groot is. De kleur van de zon is rood en er zitten allemaal wit/blauwe draden overheen. Een soort bliksems of elektriciteitsdraden. Ik heb er een onheilspellend gevoel over, er lijkt iets niet te kloppen. Dan staat opeens de maan op de plek van de zon. Ook heel erg groot. Ik denk bij mezelf dat dit niet goed kan zijn, dat de maan niet zo dicht bij de aarde moet staan, want dan gaat het fout. Op dat moment begint de zee ineens hoger te worden, als water in een emmer die over gaat lopen. Ik zeg tegen de manfiguur naast me dat we moeten vluchten, dat we onze familie moeten waarschuwen. We gaan van het strand af, naar huis, om onze spullen te pakken, in de auto te stappen en onze familie mee te nemen. Ik ben degene die achter het stuur zit als we wegrijden van een parkeerplaats waar bouwvakkers bezig zijn. Ik vraag aan hen de weg, want ik heb ineens geen idee waar ik heen moet.
Volgens mij eindigde mijn droom daar ongeveer. Ergens was er ook nog een huis met een veranda.
Er gebeurt op dit moment veel in m'n leven: afstuderen, baan vinden, relatie net verbroken. Daarvoor heel veel ellende gehad, voor m'n gevoel zit ik nu in een periode waarin ik eindelijk wat rust kan nemen. Ik heb het idee dat het daar iets over zegt, maar wat precies weet ik niet.
Groetjes
Miranda
Hoi Miranda.
Als je een strand ziet in je droom, symboliseert het strand de overgang tussen twee verschillende kanten van jezelf: Het zand is representatief voor het rationele denken terwijl het water staat voor het irrationele en het gevoel. Het strand is een plek waar het spirituele overgaat in het fysieke (en andersom
.Als je een man ziet in je droom, vertegenwoordigt hij het mannelijke aspect van je persoonlijkheid: deze kant is assertief, rationeel, aggressief of competatief.
Het in een droom zien van de zonsondergang voorspelt plezier en voorspoed die al over hun hoogtepunt heen zijn. Het is tevens een waarschuwing dat u met grote inzet uw plannen zult moeten zien waar te maken. De zon die door de wolken heen schijnt voorspelt dat problemen en moeilijkheden zich aan het oplossen zijn en dat voorspoed zich aan zal dienen. Als de zon er onnatuurlijk uitziet, of verduisterd wordt, breken stormachtige tijden aan, al zullen die na verloop van tijd weer verdwijnen. Het is een goed voorteken om de zon te zien schijnen in je droom. Ze staat symbool voor innerlijke rust, verlichting, geluk, kalmte en inzicht.
Dromen over de maan in een natuurlijk uitziende hemel voorspelt succes. Een onnatuurlijk uitziende maan voorspelt tegenslagen in de liefde, huiselijke onenigheid en tegenvallende zakelijke resultaten. Het zien van de nieuwe maan voorspelt een toename van rijkdom en een gelukkig huwelijk. Als zij de maan ziet vervagen zal zij het geluk laten varen door een gebrek aan tact. Als je de maan ziet in je droom, vertegenwoordigt dit iets verborgens of mysterieus. De maan staat voor de vrouwelijke kant van jezelf. Een volle maan duidt op vervolmaking, terwijl een nieuwe maan symbool wijst op een nieuwe start.
Als je droomt dat je een auto bestuurt, is dit een verwijzing naar je ambitie, beweegredenen en je vermogen om van de ene fase van je leven naar de andere te rollen. let erop hoe makkelijk of stroef de auto rijdt. Of je zelf rijdt of als je meerijdt als passagier is tekenend voor actief of passief je rol in het leven is.
Wanneer je droomt over een parkeerplaats, suggereert dit dat je het wat kalmer aan moet doen en even vrijaf zou moeten nemen van je dagelijkse activiteiten
Een huis is een bijzonder sterk en herkenbaar droomteken: het staat namelijk symbool voor je eigen zelf (en ziel)
Zo maar wat symbolen uit je droom, kijk maar of je er wat aan hebt.
Groeten Hans.
Droominfo, © 2024