Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Groenten

Yilopy
12 jaar geleden

Ik heb een terugkerende droom of eigenlijk een terugkerend gedeelte van een droom, want het komt steeds halverwege verschillende dromen terug. Ik droom dat ik over mijn been wrijf of er naar kijk en op een of meerdere plaatsen kan ik de bovenste laag huid eraf wrijven. Daaronder groeit een groente. De laatste keer was het witlof, maar broccoli en bloemkool zijn ook al voorgekomen. Ik trek er een gedeelte uit en loop dan weg op zoek naar een pincet zodat ik er de rest uit kan halen. In mijn droom vind ik het net zo normaal als puistjes: niet iedereen heeft er laat van, ik toevallig wel en ik ben het ook gewend en vond het niet erg maar wel hinderlijk. Het doet geen pijn aan mijn been. Ik weet dat mijn been weer dichtgroeit en geneest als ik het eruit haal. Ik weet met de beste wil van de wereld niet wat mijn onderbewuste mij met deze droom wil vertellen! Wie kan mij op weg helpen?

12 jaar geleden

Hoi Yilopy

Als je droomt over benen, duidt dit op herwonnen zelfvertrouwen, zodat je op kunt staan en (opnieuw) de controle over je leven kan nemen. Deze droom wijst tevens op vooruitgang en staat symbool voor je vermogen om zelfstandig door het leven te bewegen

Groente in je droom staat symbool de behoefte aan spirituele voeding. Een andere verklaring is dat de droom voorspelt dat je een gebrek hebt aan dit voedingsmiddel.

Ik denk dat je bij je zelf eens moet kijken, wat je echt nodig hebt

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten Hans

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024