Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Goedemorgen,
Vannacht werd ik wakker gemaakt door mijn partner omdat ik heel erg onrustig was en geluiden maakte.
Ik droomde en het was net levens echt.
Ik droomde dat ik met mijn moeder in haar rode auto zat.
We zagen op een gegeven moment dat er een markt was en we wilden daar wel even gaan kijken.
Er was plats op de kade langs het water ze parkeerde de auto zo dat ze zowel niet meer naar voren kon.
Ik wist toen op het moment dat het zeer lastig zou zijn om hier weer weg te komen.
We gingen op het terras zitten voor een drankje er kwam een mannelijke persoon bij staan die mij moeder kende en ze vroeg aan die man van goh is dat het schip wat ik zo mooi vind?
Toen zag ze haar auto en zei tegen mij zou jij de auto goed willen zetten zodat we straks zo weg kunnen.
Ik maakte aanstalten en zag dat er achter de auto al meerdere auto's geparkeerd stonden.
Ik moest nadenken van hoe kom ik hier weg.
Al met al lukte het mij maar op het moment dat ik de laatste draai maakte raakte ik te water.
Ik raakte in paniek en probeerde rustig te blijven ademen en het raampje open te doen.
Door mijn arm door het raampje te steken had ik in de gaten dat ik steeds de verkeerde kant op draaide.
Bijna in ademnood klom ik eruit.
Ik raakte de bodem vn het kanaal en wilde me afzetten om naar boven te gaan zwemmen maar had de kracht niet meer.
Ik snapte niet waarom er geen mensen te water sprongen, om mij te redden.
Ja en toen werd ik wakker gemaakt.
Zou graag willen weten wat dit te beteken heeft.
Hoi ishira
De kleur. Rood liefde, lijden, offer (strijd, liefde, feestvreugde, hartstocht, moed).
Of je zelf rijdt of als je meerijdt als passagier is tekenend voor actief of passief je rol in het leven is.
Wanneer je droomt over een parkeerplaats, suggereert dit dat je het wat kalmer aan moet doen en even vrijaf zou moeten nemen van je dagelijkse activiteiten.
Als je droomt dat je op een markt bent, wijst dit op een emotioneel of fysiek verlangen. Je zou behoefte kunnen hebben aan verzorging en vervulling
Als je droomt dat je op het terras bent, suggereert dit een open houding tegenover een bepaalde situatie.
Water is een van de krachtigste en bekendste droomsymbolen. Als je water in je droom ziet, symboliseert het je onderbewuste, je gevoel en je emoties. Water is als het ware het smeermiddel van je psyche en vertegenwoordigt levensenergie. Het staat ook voor spiritualiteit, wijsheid, genezing en verfrissing.
Door een raam vluchten voorspelt dat u problemen zult krijgen waar u bijzonder veel aandacht aan zult moeten besteden
Ademnood geeft aan dat er een mislukking op komst is waar succes werd verwacht.
Zomaar een betekenis van je droom symbolen en wat ze kunnen betekenen, ik denk dat je voor een moeilijke periode staat waar je bijzonder veel aandacht moet gaan besteden.
Kijk maar of je er wat mee kan.
Gr Hans.
Ik droom dat ik in n mijn oude Ford Focus zit, waarbij mijn zus rijdt en ik er naast zit. Ik stoor me aan haar achteloosheid hoe ze met mijn auto omgaat. We rijden op n havenkade en na n paar keer bijna in het water te rijden, gebeurt dit uiteindelijk ook echt. Het wonderlijke is dat we blijven drijven en gewoon door'varen' , waarbij ik boos ben en mijn zus quasi-stoer reageert. Het is voor mij n erg heldere droom en ik word dan ook bijna gelijk wakker.
Wat zegt jou dit?
Dank en groet!
Als je droomt dat je meerijdt geeft dat aan dat je passief het leven staat. Je lift mee met anderen of bent afwachtend. Je kan meer dan je denkt (je kan immers auto rijden), maar je laat het bij het oude vertrouwde. Net als die oude Ford Focus.
Zij rijdt en je hebt daar commentaar op. Eigenlijk zou je beter naar je zelf moeten kijken, want net als iedereen heb jij ook je minpuntjes. Door een lastig parkoers te kiezen, rijden jullie in het water. Water staat voor emotie. Met auto en al, val je met een plons in het water. Je wordt overspoelt door emotie.
Je zus reageert stoer. Het is wel familie. Vaak zijn bepaalde trekjes erfelijk. Doet ze stoer om haar onzekerheid te verbloemen?
Beheerder |
Een haven zou een veilige plaats moeten zijn, ver van stormen en piraten.
Maar het is meestal een heel unheimische plaats, waar het niet gezellig is en allerlei figuren rond kunnen sluipen.
Het is een goed beeld van het onbewuste als opslag en overslagplaats.
De kade moet het water tegenhouden.
Maar hier rijdt je onhandige zus het water in (ach ja, die vrouwen aan het stuur hè?).
Als je het beter weet, waarom rijd je dan niet zelf? (maar de beste stuurlui staan altijd aan wal).
De zus neemt een stukje bravoure over.
De auto ben je zelf, de inzittenden zijn dus ook stukjes van jezelf, of de situatie waarin je leeft.
Het lijkt erop dat je zus hier de broek aanheeft. (of je een natte droom bezorgt)
Een Ford Focus is nog niet zo oud lijkt mij.
Ook geen typische mutsen-schudders-bak.
Het is hier een amfibievoertuig als uit James bond.
Je gaat vanaf het vaste, inerte, rotsachtige in het vloeiende levende water.
De kade is een zeewering, een vorm van hoekige koppigheid, een vesting, verzet.
Hier doemt het onbewuste op als ondermijning van het vaste standpunt.
Verhoudingsgewijs is het vaste land, of de vaste grond onder je voeten, verdwenen door het opkomende water.
Dat moet angst oproepen, maar de vrouw die veel nauwer met het water, de getijden en de emoties leeft, kan er prima mee overweg.
1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.
Goedemorgen,
Graag zou ik willen weten waar mijn droom voor staat. Of eigenlijk het laatste stukje van mijn droom, want dat gaf mij een heel vreemd gevoel.
Ik moest een grote auto/busje (iets van een VW transporter ofzo) verplaatsen voor iemand op een hele smalle weg. Het paste allemaal maar net. Na de auto gekeerd te hebben, reed ik over een heel smal weggetje langs een brede vaart. Ineens kwam er een kleine auto mij vol gas tegemoet rijden waar ik voor uitwijken moest de berm in. Het leek goed te gaan, de auto hing wel een beetje schreef maar niets zorgwekkends. Toen de kleine auto mij voorbij scheurde vloog ik ineens over de kop met mijn auto/busje en raakte overzij te water, ik keek richting het water.
Nu komt voor mij het meest vreemde stuk, toen ik het water raakte en de auto langzaam weg zonk/vol liep met water, dacht ik: dit was het dan, nu is het gebeurd met m'n leven... Vervolgens deed ik helemaal niets! Ik berustte er in en gaf me over aan de dood.. Ik voelde een intense rust.
Toen werd ik gewekt door de telefoon die over ging, dus hoe het verder afgelopen zou zijn heb ik geen weet van. Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen waar deze droom voor staat. Vooral het laatste stukje vind ik zo vreemd, dat ik me over gaf, dat ik niets deed...
groetjes Armanda
Beheerder |
Je lijkt te grote plannen te hebben of een te groot ego.
De levensweg is te smal voor je, je kunt niet manoeuvreren.
Het water is meestal het onbewuste, maar het is geen echt water alleen een andere staat van zijn.
In slaap vallen en weer ontwaken brengt een illusie mee van zinken, wegdrijven.
Dus het lichaam of de stof maken dat je de droomwereld weer verlaat.
Dat kan een gevoel geven alsof je in een kist terecht komt.
De auto ben je psychisch elf. Ook symbool voor het lichaam.
In het water terecht komen kan een beeld zijn van mislukken.