Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Droom over geboorte van Tweeling

Mss Februari
12 jaar geleden

Hallo,

Mijn droom ging erover dat ik ineens een tweeling kreeg.
Was niet eens zwanger.. Kreeg n jongen en n meisje.
Het meisje was heel klein en leek te vroeg geboren en het jongetje was sterk en kon zich al optrekken zo vlot.

Hoe mn droom verder gaat weet ik niet precies, moest overal zijn maar de tweeling kon ik niet alleen laten en was er steeds bezorgd over.
Later in mn droom zit ik op het toilet, en ipv dat ik net zoals iedereen mn behoefte doe komen er parels uit..

Werkelijk een vreemde droom, maar hij blijft wel bij me..
Heeft iemand hier n uitleg voor?

12 jaar geleden

Hoi Mss Februari.

Deze droom gaat over je zelf, het mannelijke en het vrouwelijke waarvan het mannelijke deel het sterkste is.

Wat betekend dat voor jou, ik denk dat het mannelijk deel overheersend is die laat zien wat hij wel kan, terwijl jou vrouwelijk deel achter blijf, wat kan betekeken dat er weinig evenwicht is in je zelf.

Kijk maar of je daar wat mee kan.

Groeten Hans.

Mss Februari
12 jaar geleden

Hoi Hans,

Kan me hier heel goed in vinden.
Voor mijn gevoel helpt dat me er overal doorheen, maar als ik me zachter moet opstellen, heb ik idd altijd hulp nodig, omdat ik uit mezelf niet weet hoe dat moet,. Daar heb ik me idd onbewust wel druk over gemaakt de laatste tijd.
Omdat ik t gevoel had dat ik net dat laatste stukje steun niet aan mn echte dochter kon geven, die wat nare dingen doormaakt op dit moment.
Ontzettend bedankt voor je reactie..,

Groet,

Mss Februari

Sherida
8 jaar geleden

Ik droomde vanochtend dat ik aan het bevallen in het ziekenhuis. Ik perste en er kwam een meisje uit. Toen ik weer perste om de moederkoek eruit te persen bracht ik tot mijn verbazing (en van de verloskundigen) nog een meisje ter wereld. Een verpleegkundige schrok en viel flauw. De eerste baby was vrolijk en slank, de tweede was een beetje slap en dik. Ik was behoorlijk geschrokken en werd vrolijk en tegelijkertijd schrikkend wakker.

Ik heb op dit moment een zoontje van 4 maanden. Wat betekent deze droom?

8 jaar geleden
Beheerder

Het tweelingmotief is een bekend thema in de symboliek.
Vaak zijn ze tegengesteld of vijandig.
Beelden dan ook tegenstellingen uit in jezelf.
Misschien ook stemmingswisselingen?
De een lijkt extravert en levendig, de ander introvert en depressief of lusteloos.
Zoals dat vaak gaat, eet het minder levenslustige deel zijn onvrede weg.
Daarmee verergerd slechts de passiviteit.
Het lijkt wel een koekoeksjong.

De vraag is natuurlijk welke plannen je koesterde?
Baby's wijzen vaak op nieuwe mogelijkheden.
De euforie van een geboorte wordt soms gevolgd door een postnatale depressie. (symbolisch het 2e kind)

Deze discussie is gesloten.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024