Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Vannacht droomde ik dat ik samen met 2 goede vriendinnen van mij op zee of oceaan dreef. Ik wist onbewust dat het aan de zuidkust van Spanje was, of dat kwam in ieder geval later in me op. Het was een hele rustige zee, met lichte golven. We hadden niks bij ons, alleen ik had mijn laptop bij me. En die probeerde ik constant boven water te houden, omdat ik dacht dat dat ons enige redmiddel zou zijn. (Ik droom de laatste tijd wel vaker over mijn laptop in combinatie met water, dat hij kapot gaat of ik bang ben dat hij kapot gaat) We waren niet echt aan het zwemmen, maar we hadden ook niet echt moeite om boven water te blijven, al was het wel soms zo'n zwaar gevoel zoals je altijd hebt als je moe bent van het zwemmen. Toen werd het opeens nacht, het was heel helder, maar weinig sterren. En toen kwamen we een net tegen in het water, waar ze vissen mee vangen. En toen voelde ik opeens een orka/walvis, en ik probeerde op zijn staart te gaan staan zodat ik een beetje houvast had, maar dat deed hem pijn want hij maakte geluiden en toen zwom hij rustig weg. En toen kwamen we een soort ruïne tegen, een stuk van de Brandenburger Tor in Berlijn dat nooit iemand had gevonden. En toen zagen we in de lucht die Brandenburger Tor, met het stuk dat wij gevonden hadden dat licht gaf.
En toen opeens stonden we op het land, ook in een soort ruine. En ik probeerde heel de tijd op mijn laptop aan mensen op facebook door te geven dat we een paar dagen op zee hadden gedreven en dat we nu hulp nodig hadden, maar het lukte niet.. Ik werd heel de tijd door iets tegen gehouden.
En ik had daarvoor ook nog een droom dat ik in de keuken een geest zag, volgensmij was het een beetje zwart. Maar niet helemaal zwart..
Ik was in ieder geval niet bang, ik was eerder een beetje geërgerd dat die geest daar was, want ik hou daar niet zo van. En toen wilde ik weten of ik het wel goed zag, dus ik ging naar de geest toe en toen kreeg ik een soort schok. Het deed geen pijn, het was meer dat ik een soort lichtgevende oerknal voor mijn ogen zag. En toen ging ik weer verder met waar ik mee bezig was..
Sorry als ik misschien te diep op de details in ga, maar ik zit in een belangrijke en moeilijke periode, dus ik wil graag weten wat deze dromen betekenen zodat ik mezelf misschien beter kan begrijpen en helpen.
Hi,
Korte interpretatie. Vooraf: symboliek kan voor iedereen verschillend zijn. Ik kijk in deze uitleg meer naar de universele aspecten.
De droom geeft voor mijn gevoel aan dat je je op voor jou onbekend terrein bevindt en je zorgen maakt waar dat heen gaat met je leven (welke kant op) en of het allemaal goed gaat komen. Terwijl je er wel van uit mag gaan dat je voldoende kracht, kennis, innerlijke stabiliteit hebt om dit aan te kunnen. Ook al voelt deze periode op dit moment wat onstabiel. (dit haal ik uit het bootje, de vriendinnen, het buitenland)
Je redmiddel in het echt klinkt mij in de oren als 'communicatie' en 'contact met anderen'. Dat is op dit moment erg belangrijk voor je. Maar misschien is het lastig om over te brengen aan de mensen in je leven waar je precies behoefte aan hebt.
Ik weet niet wat er speelt in je leven, maar als ik naar de droom kijk, was het een zware, emotionele periode. Toch ga je daar heel goed mee om (het zwemmen bijvoorbeeld). De orka/walvis staat ook voor oerkracht. En dus je eigen, innerlijke kracht. Die is dus ook aanwezig en daar mag je iets meer op vertrouwen.
De Brandenburger Tor lijkt me een heel specifiek droomsymbool voor jou. Dus daar kun je over nadenken. Wat voor gevoel roept dit bij je op? Waar staat Spanje voor jou voor? En waar Berlijn?
De Brandenburger Tor is natuurlijk een poort (en dus ook een opening. Ben je klaar om de moeilijke periode achter je te laten? Want deze poort is er voor je. Daar kun je doorstappen. Naar een nieuwe fase in je leven). Hij lijkt misschien nog ver weg (in de lucht), maar de nachthemel (zelfs met de weinige sterren), geeft aan dat je die kant op kunt. Vroeger gebruikten mensen de sterren als kompas. Het wijst je de weg.
Ruine staat ook voor oude dingen. Oude hoop & verwachtingen die niet zijn uitgekomen (waarschijnlijk nog te maken met die moeilijke periode).
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes!
Bedankt voor je reactie, het klopt wel met waar ik nu mee zit.
Het is alleen dat we niet in een bootje zaten, we lagen/zwommen echt in het water, ik weet niet of dat verschil maakt?
En is dat met de geest niet belangrijk?
Ha,
Jewel. Geest is wel belangrijk, maar wordt lange uitleg. Kort: geesten zijn wezens waarvan energie nog voelbaar is in je leven. Dus je hebt er nog wel last van (ook de letterlijke schok toen je naar de geest ging, zo van: Oh! Is dit echt gebeurd!?), maar zoals je reageerde op geest weet je heel goed hoe het in elkaar zit. En je bent er eigenlijk wel klaar mee. Het is dan wel zo, maar jij wilt door.
Zwemmen in het water maakt wel verschil (dat bootje heb ik er klaarblijkelijk bij verzonnen, haha). Maar in context van deze droom blijft de uitleg hetzelfde. Je houdt je hoofd boven water en je komt aan land. Dus je bent emotioneel over dit gebeuren en het heeft je geraakt, maar toch ga je er goed mee om.
Advies dat in deze droom zit: het verwerkingsproces dat je doormaakt, loopt op zijn einde, je mag meer stappen nemen naar de toekomst die jij wilt en richt je daar op.
Droominfo, © 2024